OBSERWATORZY

poniedziałek, 11 grudnia 2017

Sezon świąteczny w pełni.

Szydełko prawie przyrosło mi do dłoni.  Tęskno mi już do zmiany techniki, ale zamówienia to zamówienia i one są na pierwszym miejscu. Zacznę dzisiaj pokazywanie moich wytworków od największego dzieła.  Skończyłam obrus. Wymiary to w zaokrągleniu 270 x 140 cm. Naprawdę to o kilka centymetrów więcej. Zrobiłam go z kordonka Aria5 szydełkiem 1,3mm. Bardzo lubię kordonki Ariadny ale tym razem trochę się rozczarowałam. Plusem jest to ze kordonek jest naprawdę bielusieńki i ma piękny połysk. Nitka była jednak w wielu miejscach bardzo nierówna. Może trochę marudzę, bo po prostu wolę cieńsze niteczki i np moją ulubioną Muzę10, ale tym razem  strach pomyśleć ile by było potrzeba gwiazdek, gdy z tego grubszego kordonka powstało ich prawie 800. Ale oto obrus.
I jeszcze zdjęcie z blokowania, bo wiem, że kilka osób jest ciekawych jak to robię. Tym razem potrzeba było aż 9 płyt styropianowych 50x100cm.
I blokowanie następnej serwetki.  W pewnym momencie gdy naciągnęłam jeszcze śnieżynki to zabrakło mi wykałaczek a było ich 2000. Tak to prawdziwa liczba i nie pomyliłam zer. Najpierw więc blokowanie a potem to co wyszło na koniec. Nici białe Maxi szydełko 1mm. Średnica 100cm. Dodam jeszcze że serwetka miała mieć według schematu pusty środek. Mi się to nie podobało więc wymyśliłam gwiazdkę łączącą.
Jest jeszcze trzecia serwetka, która naprawdę była skończona jako pierwsza, ale nie mogłam jej pokazać w zeszłym tygodniu, bo to miał być prezent mikołajkowy.
Oprócz obrusa i serwetek powstały kolejne śnieżynki.
I jeszcze szopka w bombce. Pierwszy raz w tym sezonie świątecznym ale nie ostatni, bo będą jeszcze dwie.
A na koniec pragnę z serca podziękować za  pierwsze karteczki z życzeniami  świątecznymi. Aniu, Beatko dziękuję.
Sama jestem daleko w polu z karteczkami ale mam nadzieję to nadrobić. Inna sprawa, że poczta ledwo zipie i moje życzenia nie wiadomo kiedy dotrą na miejsce. Ostatnio Paczka24 wędrowała równy tydzień.
Wszystkim bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze
Sylwia  Tobie bardzo dziękuję za przemiłą niespodziankę i liścik. Moje jednak musi być na wierzchu hahahaha.
Barbara Wójcik pierniczki zdobiłam lukrem z cukru pudru i białek za pomocą woreczka z odciętym rożkiem
Urszula97  bombki "z wkładką " robię już od wielu lat
bozenas  pierniczki z poprzedniego posta były też na zamówienie. Dla rodziny piekłam w minionym tygodniu

I znowu długo wyszło. Dziękuję za cierpliwość i udanego tygodnia życzę. W nawale pracy nie straćcie z oczu tego co najważniejsze. Uściski.

30 komentarzy:

  1. Dzień dobry :) Jak zwykle cudowności! A obrus to mistrzostwo po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Matulu, to jakiś kosmos! Wyobrażam sobie, ile pracy włożyłaś w obrus i serwetki, ale warto było. Wszystko jest prześliczne. Serwetka w choinki cuuuudna. Pozdrawiam Janeczko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Janeczko Twoje prace są przepiękne, ktoś będzie miał święta z cudnym obrusem na stole. Serwetka mikołajkowa jest urocza o gwiazdkach nie wspomnę, czasami brakuje słów nad tym co robisz, jesteś tytanem pracy!!!Pozdrawiam serdecznie, miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obrus jest imponujący! Ja bym się raczej nie podjęła takiego wyzwania. Wszystkie Twoje prace są piękne ale szczególnie spodobała mi się serweta z choinkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś zachwycającego!!! jestes niesamowicie zdolną kobietką! POzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Prace cudne a obrus to arcydzieło.Zachwycam się choinkową serwetką jest przepiękna.Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś pięknego!!!!Zawsze wychodzą Ci Janeczko cuda!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie za każdym razem mam buzię rozdziawioną, a dziś to normalnie brak mi słów. 800 elementów na obrus.... Janeczko ja Cię podziwiam, ja bym nie dała rady. Nie lubię powtarzać tych samych rzeczy, a Ty musiałaś to zrobić aż 800 razy... Przepiękne prace. A ta bombeczka z rodziną świętą nieustannie mnie zachwyca, jest cudna. Miłego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrus mnie powalił, jaka jesteś cierpliwa,serwetki śliczne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. No Kochana za ten obrus to wielkie brawa!!!:) Serwetki również są prześliczne. A szkopka w bombce rewelacyjna. Mnie pozostaje tylko taką podziwiać, bo moje umiejętności nie pozwalają na wykonanie takiej dekoracji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. och Janinko,ależ piękny ten obrus i jaki wielki:))jestem pełna podziwu:))))i bardzo mi się podoba ta serwetka w choinki:)normalnie cudeńka zrobiłaś:)
    pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdziwa petarda z Ciebie, Janeczko. Wszystko cudne, ale obrus wymiata.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  13. Obrus podziwiam z całego serca. Podobnie jak serwetki i śnieżynki i wszystko. a liczba wykałaczek robi wrażenie! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałości!!!Obrus zachwycający!!!Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowicie dużo roboty! Serweta z choinkami jest wspaniała, świetnie, że dałaś gwiazdę w środku :) Jak zawsze zachwycam się szopką w bombce. Uwielbiam je oglądać u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Janeczko, ja bardzo rzadko komentuję cudze prace ale dzisiaj nie wytrzymałam :) Serwetka z choinkami to mistrzowski wyrób jak dla mnie! Jest tak perfekcyjnie wykonana i zblokowana, że w pierwszym momencie pomyślałam o jej fabrycznym pochodzeniu :)Podziwiam Cię za ilość, różnorodność i dokładność!

    OdpowiedzUsuń
  17. Janeczko-jak napisałam na Maranciakach,że przyjdę czytać to przyszłam:) Chwaliłam tam i chwalę tu:) Obrus w gwiazdeczki bardzo mi sie podoba. Miałaś rację z tym środkiem w serwecie z choineczkami,pusty środek też mi by jakoś nie pasował. Usztywnianie cukrem -musze sprawdzic.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe prace. Gratuluje cierpliwości przy robieniu obrusu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze podziwiałam Cię za wytrwałość i cierpliwość. Ja nigdy nie dała bym radę zrobić coś tak dużego. Po prostu... Jesteś wielka!

    OdpowiedzUsuń
  20. wesoło tu, pokazujesz piękne i pomysłowe prace. Brawo. Podziwiam zdolne rączki i usmiechy podsyłam

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. Janeczko Wszystko piękne jak zawsze zresztą, Najbardziej podoba mi się serwetka z choinek - Pozdrawiam Cieplutko

      Usuń
  22. Zachwycające szydełkowe prace;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Janeczko jak zawsze piękne prace pod każdym względem...
    czasami się zastanawiam kiedy zwolnisz tempo ?
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Słów mi brak. Po prostu cuuudnieee !!!!Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. kiedy ty odpoczywasz? robota pali cie w rękach,same śliczności

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo bardzo dziękuję za niespodziankę ale nie może tak być Janeczko Ty masz nas tu dziesiątki czytaczek nie możesz wysyłać takich drogich prezentów , pozwól mi jakoś się odwdzięczyć a powiedz chociaż czy te balony są dobre do Twoich bombek ? no moja jest cudowna , w ogóle Twoje prace są mega staranne , pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystko fenomenalne, ale obrus, mnie "powalił", Janeczko, uściski serdeczne, buziaki i głaski po spracowanych rączkach :-)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Łał bajka -wielkie uznanie za cierpliwość tyle elementów - wielkość robi olbrzymie wrażenie :) Jadziu podziwiam Cie i za te usztywnianie, bo to trzeba mieć anielską cierpliwość :)Wspaniałe cudne serwetki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)