OBSERWATORZY

poniedziałek, 6 grudnia 2010

Przesyt

Powoli zaczynam odczuwać przesyt wykonywania ozdób świątecznych. Skończy się pewnie tak jak co roku, że dla siebie nie zrobię nic, bo już zabraknie mi na to chęci. Mój prawy nadgarstek też próbuje strajkować. Z robótkami na razie nie ma problemu ale czuję ból gdy muszę coś podnieść. Na szczęście wykonuję już ostatnie zamówienia i prace na prywatne wymianki.  Aby trochę zmienić temat zapraszam Was na sernik przekładany.


Przepis
Najpierw pieczemy ciemne ciasto. Składniki pasują na tortownicę. Ja piekłam w prostokątnej formie, więc robiłam z 1,5 porcji.
0,5 kostki masła lub margaryny
1 szkl cukru
0,25 szkl mleka
1 czubata łyżka kakao
Wszystko zagotować. Następnie ostudzić i dodać
3 jaja
1 szkl mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wylać do formy i piec 45 min w 180stopniach. Po ostudzeniu przekroic na 2 placki.
Masa serowa
1 kg zmielonego twarogu
1 kostka masła albo margaryny
1,5 szkl cukru
4 jaja (białka ubić ) 
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka kaszy manny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy (ja daję aromat cytrynowy lub pomarańczowy z odpowiednią skórką zamiast bakalii)
Zmiksować tłuszcz z cukrem i żółtkami, dodać resztę składników i na koniec pianę z białek.
Układamy w blasze
1 ciemny placek
2 połowa masy serowej
3 ciamny placek
4 Połowa masy serowej
Piec ok 1 godz w 180 stopniach.
Na koniec zimny sernik polukrować lub polać polewą.

No to teraz czas na pokazanie tego co ostatnio zrobiłam. To nie wszystkie prace, bo niektóre będę mogła pokazac dopiero jak dotrą do właścicieli.
Jako pierwsze białe zamówienie.

 I jeszcze anioł, który pewnie dotarł już do właścicielki chociaż nie mam potwierdzenia.


U Basi odbyła się Świąteczna wymianka przydasiowa . Dzisiaj jest dzień chwalenia się tym co  zrobiliśmy i co otrzymaliśmy. Ja zrobiłam prezent dla Miejsca Sympatycznych Klimatów. Nie wiem, czy się spodobało, ale wiem, że dotarło.






Ja natomiast dostałam cudną paczkę od Abaszki. Jestem zachwycona wszystkim co dostałam. Bardzo, bardzo dziękuję.
Sprowokowały mnie te przydasie do tego aby po raz pierwszy w życiu samodzielnie wykonac kartki świąteczne. Nie są idealne, ale starałam się.





36 komentarzy:

  1. Sernik fantastyczny,dzięki za przepis.A cudeńka dostałaś i wysłałaś,na ich temat to już nie wiem co pisać.Pozdrawiam zakochana w Twoich cudach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Janeczko, cuda pokazujesz. Przepiękne te ozdoby choinkowe. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Janeczko, jesteś niesamowita;-)
    Pokazujesz cuda, a do tego w takich ilościach, że mam wątpliwości, czy Ty w ogóle sypiasz???
    A serniczek apetyczny bardzo!
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik wygląda rewelacyjnie! A myślę, że Twój wymiankowy prezent na pewno się spodobał. Choinka frywolitkowa jest dla mnie faworytem, jestem zachwycona.Kartki bardzo udane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę serniczek wypróbować, uwielbiam te kakaowe.:)
    Można dostać zawrotów od Twoich cudeniek.
    Faktycznie ciekawa jestem kiedy je robisz, Mnie przez te śniegi czasu brakuje, lub siły. Mam już dość odśnieżania.
    Gorąco pozdrwawiam.Miłego dnia życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U ciebie jak zwykle choćby Mikołajowy wór się rozwiązał i ciasto i prace cudowne. Podziwiam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Same cudeńka ! Sernik bardzo apetyczny :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic dziwnego,ze 'przesyt'.Cale mnostwo wykonalas i do tego-jakie pieknosci.Jestes bardzo pracowita i wszystko Ci idzie bardzo szybko.Naprawde Swiateczny Zawrot Glowy!:-)
    -Pozdrawiam-HalinaDK-

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne ozdoby!
    I te zrobione i dostane, podziwiam frywolitki, dostałam czółenka na mikołajki, już się nie mogę doczekać aż mi jakieś sensowne coś wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Same cuda,kiedy na to czas znajdujesz?No i nie dziwię się,że ręka zaczyna strajkować!Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się tak nie bawię! Ty tu takie pyszności pokazujesz a mi ich nie można ;( Buu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Białe zamówienie cudne :)
    Prezenty wymiankowe również... :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wow! ale pysznościowy serniczek :)
    cudne prezenty wymiankowe ...
    i piękne karteczki ... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze jestem oszolomiona iloscia rzeczy, które robisz!!! Fantastyczne ozdoby, Twoje aniolki sa przecudne!

    OdpowiedzUsuń
  15. udana wymianka ;-)) obdarowana dziewczyna na pewno będzie zadowolona. Sama zrobiłaś piękne kartki ze swoich podarków ;-)) Reszta prac oczywiście świetna ;-))

    OdpowiedzUsuń
  16. No i pierwsze koty za płoty.... zrobiłaś karteczki ;-)
    Wysłałaś cudne rzeczy, sama dostałaś tez fajne.
    Dziękuję za udział w mojej wymiance;-)))

    OdpowiedzUsuń
  17. rany! Janeczko -jakie ty cuda robisz! Tylko uwazaj na nadgarstek! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. aż głupio tak się ciągle powtarzać, ale co poradzę jak znów śliczności pokazałaś:)
    Karteczki są przepiękne

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne karteczki! A serniczek wygląda bardzo smakowicie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. śliczna biała kolekcja:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. ojjjj spodobało się, wszystko przecudnej urody, ale dopiero się zabieram do roboty, bo miałam przysłowiowe urwanie jaj! buziaki!

    P.S. Śliczne te Twoje prace!

    OdpowiedzUsuń
  22. przepiekne te twoje dziergane ozdoby ;-)
    przegladalam bloga - przepisy tez boskie :-)zapewne cos wyprobuje ;-)

    PS. mozesz mi przeslac lub podlinkowac schemat na plaskie aniolki?
    dzieki :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczności :)
    A z ozdobami to jak w przysłowiu: szewc bez butów chodzi :D
    Karteczkowy debiut uważam za bardzo udany!!! fajnie wykorzystałaś otrzymane przydasie :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. a mnie białe zamówienie powaliło n akolana!
    cudowne!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałam Ci bardzo serdecznie podziękowac za fantastyczny prezent wymiankowy. Dziś przyszedł. Jak otworzyłam paczkę to aż usiadłam z wrażenia i zaniemówiłam. Nic dziwnego, że masz tyle zamówień, aż Cię ręce bolą. Tworzysz nieprzeciętne, delikatne cuda!!
    Karteczki też fajne zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jenczko Twoje prace są wspaniałe !!!
    Ja ciągle patrzę na cudowności jakie od Ciebie otrzymała i nadziwić się nie mogę jaka zdolna z Ciebie kobietka !!!
    Dla rączek życzę wytchnienia !!!
    Przepis na serniczek wspaniały i chyba wypróbuję ;-)
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  27. Serniczek apetycznie wygląda i jeszcze takiego nie piekłam, więc kusi, żeby go wypróbować:)
    Twoje prace jak zwykle cudne i prezenty wspaniałe.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Janeczko super pracki, ten biały komplecik taki wytworny i elegancki
    Wspaniałe prezenty.
    Pozdrawiam:)
    DO miłego...

    OdpowiedzUsuń
  29. Same wspaniałości :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Smakowite ciacho serwujesz do podziwiania tylu cudownosci! Alez ty masz tempo pracy!

    OdpowiedzUsuń
  31. karteczki przecudne! białe szydełkowe zamówienie też piękne!!!!! a smak serniczka czuję aż tutaj:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Janeczko - Mikołaj po prostu widząc cuda Twych rąk - nie odważył się, bo cokolwiek by nie przyniósł zgasłoby by Twoich dziełach:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo zapóźniona jestem z tym komentarzem, ale lepiej późno niż wcale...
    Całkiem się nie dziwię, ze Ci nadgarstek wysiada.Robienie na szydełku to trochę mrówcza robota,rozpędu nie trzeba brać, a wszystkie ścięgna rąk dostają popalić.
    Ale efekt wspaniały!Liczba zamówień też o czymś świadczy!
    Wszystkiego najlepszego, Janeczko! I nie daj się robocie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Janeczko, dziękuję Ci za ten przepis. Upiekłam i wyszedł przepysznie, mąż powiedział że to najpyszniejszy sernik jaki do tej pory jadł :)
    Wszystkiego co najlepsze! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)