OBSERWATORZY

poniedziałek, 2 listopada 2015

c.d szydełkowego Halloween

Cały czas dziergam tunikę z koronki irlandzkiej, ale ponieważ miałam dwa zamówienia halloweenowe więc była mała przerwa. Mam w planach w tym tygodniu skończyć koronkowe wdzianko . Dzisiaj mam do pokazania tylko wianek z duszkami. Absolutnie to nie moje świętowanie, więc i duchy wyszły niestraszne. Spotkałam się z zarzutem że wszystkie moje stworki są mało mroczne. No cóż Święto Zmarłych, to dla mnie pamięć i zaduma a nie straszenie i zabawa. Zobaczcie co mi wyszło.
No jak na moje poniedziałkowe posty to niewiele mam dzisiaj do pokazania. Jeszcze tylko dwa zdjęcia od klientki, która zrobiła halloweenową dekorację z wykorzystaniem stworków pokazanych w poprzednim poście.
Post krótszy, więc mogę zamieścić obiecane przepisy.
Najpierw Sernik bez sera

składniki
ciasto
5 żółtek
1 szklanka cukru
1 kostka tłuszczu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 szklanki mąki
 masa śmietanowa
3 śmietany 18%   3x400ml
2 budynie śmietankowe lub waniliowe 
5 białek
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
wykonanie
ciasto zagnieść z podanych składników. 2/3 ciasta ułożyć na spód blachy. 1/3 włożyć do zamrażarki (będzie potrzebne do starcia na górę ciasta). Śmietany mieszamy mikserem z budyniem. Białka ubijamy, dodajemy cukier.  Łączymy razem i wlewamy do blachy z ciastem. Na masę ścieramy pozostawione ciasto z zamrażarki. Pieczemy ok 45 min w temp 180stC. 
I jako drugi przepis na sałatkę z ogórków w pomidorach do słoików

składniki
3 kg ogórków
0,5 kg cebuli
0,5 kg marchwi
1 szklanka cukru
0,75 szklanki octu
przecier pomidorowy 200g
8 dkg soli
trochę pieprzu
150ml oleju
wykonanie
Ogórki i cebulę pokroić według uznania. Wsypać sól i zostawić na 2 godziny.Marchew zetrzeć na grubej tarce.Po 2 godzinach odcisnąć ogórki i cebulę i dodać resztę składników. Mieszaninę układać ściśle w słoikach i pasteryzować 10 min.

I to tyle dzisiaj. Trochę udzielił mi się klimat ostatnich dni. Niedługo wszystko się zmieni bo coraz więcej zamówień świątecznych. Kochani, będę te zamówienia przyjmować jeszcze przez listopad. Grudzień będzie miesiącem na wykańczanie ozdób i na pieczenie pierników, bo takie zamówienie też mam. Tak więc kto chętny na ozdoby bożonarodzeniowe to proszę o wiadomość na maila janeczka33@wp.pl
Witam kolejne dwie osoby obserwujące a jedną żegnam. Wszystkim dziękuję za odwiedziny i niestety coraz mniej liczne komentarze. Udanego tygodnia życzę i pozdrawiam serdecznie. 

31 komentarzy:

  1. Janeczko duszki są niestraszne to fakt, ale nam w domu bardzo się podobają wręcz są śliczne. Moje święto to też nie jest, lecz moja najmłodsza córka to czeka na ten dzień tylko dlatego, żeby chodzić z koleżankami i zbierać cukierki. Na pewno skorzystam z przepisu sernika. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany, ile Ty się napracowałas. Nie mieści mi się w głowie jak można to wszystko ogarnąć. Efekt cudny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd Ty czerpiesz takie pomysły i tyle siły!!!!Wspaniałości,Dzięki za przepisy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za odwiedziny i pamięć. To wiele dla mnie znaczy. U Ciebie Janeczko jak zawsze pięknie i bogato... Muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie nasze dekoracje, ale się uśmiałam przy tym wianku, no bo mimo wszystko fikuśny i wesoły jest :)
    Buziaczki na nowy tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Janeczko, że Ty się dajesz namówić na promowanie obcego nam święta. Pomijając nawet, że księża przestrzegają, to zabawy ze straszeniem uwłaczają godności zmarłych, którzy nas kochali i ja tak dzieciom tłumaczę. To całe szczęście, że Twoje maskotki nie straszą. Pozdrawiam serdecznie i biegnę zapalić kolejne świece, bo Zaduszki dzisiaj mamy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie - Twoje stwory są doskonale straszne. Wianek rewelacyjny!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja taki wianek.Mnie sie podoba , ze straszki takie bardziej sympatyczne niz straszne . Kazdy lubi sie bac , ale tylko odrobine .Co do komentarzy to ja tez rzadko u ciebie sie odzywam , bo mi komentarz znika.musze pisac dwa , albo trzy razy .

    OdpowiedzUsuń
  9. Haloween to też nie moje święto i może dlatego Twoje duszki sympatyczne:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie to żadne święto ale niestety globalizacja postępuje i musimy się z tym pogodzić... Za to wianek wyszedł rewelacyjnie! Sama wymyśliłaś projekt czy był to pomysł klienta?

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje szydełkowce są świetne. Co prawda ja też nie przepadam za Halloween, ale nie uważam, że takie ozdoby musiałyby być straszne. Jestem pod dużym wrażeniem i chyba najfajniejsze w nich jest to, że wyglądają sympatycznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. wow, ale te duszki są genialne, chyba zamówię za jakiś czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. You knit well and all pieces are perfect in every way love is!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się z tobą co do Halloween, a duszki sympatyczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny wianek - fajne duszki ja bym powiedziała przyjazne może to Kacper ;)
    o ogórki z pomidorowym kon. nie znam skorzystam z przepisu - dzięki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. dekoracja wyszła bardzo ciekawie, paczka stworków wygląda bardzo przyjacielsko


    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zwykle wszystko mi się podobało! na pewno skorzystam z przepisów. :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo sympatyczne duszki i inne stworki.
    Pozdrawiam Janeczko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny i pomysłowy duszkowy wianek. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super!!! Cała dekoracja wyszła rewelacyjnie, jestem zachwycona ich wykonaniem i co tu dużo mówić pomysłowością wykonawczyni. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wianek śliczny bo duszki sympatyczne.Za przepis sernika dziękuję wypróbuję. Miłego tygodnia i słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  22. ale się musiałaś namachać tym szydełkiem

    OdpowiedzUsuń
  23. Podziwiam Cię Janeczko za cierpliwość :) cudny wianek wyczarowałaś :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Wianek śliczny a te małe stworki urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Janeczko cudowne prace ; jestem pod dużym wrażeniem i wykonania i pomysłu
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. łał! świetna praca, bardzo dokładna i widać, że czasochłonna, podziwiam :D
    i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. jak się komuś nie podoba to niech szuka straszniejszej twórczyni, ot co

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajne i wesołe. No dobrze. Wesoło straszą!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)