OBSERWATORZY

środa, 11 stycznia 2012

A po nocy przychodzi dzień...

A po burzy słońce.. Dzisiaj od rana słowa tej piosenki chodzą mi po głowie. Dziękuje wszystkim za słowa wsparcia i chęć pomocy. U mnie już wszystko doszło do normalności. Kłopoty nie minęły, bo na razie nie widać takiej możliwości, ale ja znowu stanęłam na nogach. To była tylko chwila słabości. Znowu cieszę się każdym drobiazgiem a nie zamartwiam czymś na co nie mam wpływu. Cieszę się dzisiaj od rana bo wygrałam KONKURS u AgnieszkiM. Dziękuję wszystkim głosującym, oczywiście szczególnie na moją pracę. Teraz już mogę pokazać co wykonałam na ten konkurs. W zamierzeniu miałam wykonanie szopki a co najmniej całej Świętej Rodziny ale zabrakło czasu. Tak jak obiecałam wśród osób, które przyznały mi w głosowaniu maksymalną liczbę punktów zrobię losowanie i Maryja z dziesiątkiem poleci do którejś z Was. Wyniki zamieszczę w następnym poście.



W trudnym dla mnie czasie otrzymałam znowu niespodziewany prezent od ewkiki. Ewuniu bardzo ci dziękuję za miłą i cudną przesyłkę.

Licznik 123456 złapały trzy osoby 3nereida  KatarzynaAnna  summer21 . Adresy już mam to postaram się wysłać je w przyszłym tygodniu.
Ze zdjęciami teraz u mnie będzie słabo. Jeszcze w tym poście pokazuję zdjęcia z mojego aparatu, ale obecnie znajduje się on w naprawie gwarancyjnej. Nie wiem czy to coś da bo sprzedawca stwierdził, że raczej gwarancji nie uznają, bo takie uszkodzenia wyświetlacza to jest uszkodzenie mechaniczne. I jak im udowodnić, że było inaczej?? Plamki pokazały mi się podczas kasowania niepotrzebnych zdjęć z karty pamięci. Podobno koszt naprawy przewyższa wartość aparatu. Na wynik trzeba poczekać 2 tygodnie. Skończyłam 2 kolejne bransoletki i wymyśliłam po swojemu kwiatki frywolitkowe do wianka komunijnego , ale tutaj już niestety zdjęcia tragiczne.
Bransoletka w odcieniach zieleni

I kryształowo pomarańczowa

No i kwiatki. Pierwszy taki jakby różyczkowy, a drugi z czterowarstwowy z dużą ilością pikotek.


Weekend był bardzo udany bo miałam gości, tak samo zresztą jak wczoraj. Ciasto do tej pory nie zostało zjedzone. Nadmiar mrożę i wyjmuję w razie potrzeby. Na zdjęciu kawałek tortu kawowo pomarańczowego i ciasta z adwokatem.

Adwokatowiec 
Potrzebne składniki
biszkopt z 6 jajek
0,5litra śmietany kremówki
2 białe czekolady
szklanka adwokata
2 łyżeczki żelatyny
Wykonanie
Upieczony na blaszce albo w duże j tortownicy biszkopt przekroić w proporcji 1do 2. Cieńsza warstwa to spód ciasta a reszta idzie do masy. Biszkopt przeznaczony na masę rozdrabniamy. W małej ilości śmietany rozpuszczamy czekolady i po przestudzeniu wlewamy do biszkoptu. Do tego wlewamy także alkohol. Miksujemy. W osobnym naczyniu ubijamy resztę dobrze schłodzonej kremówki i delikatnie łączymy z powstałą masą biszkoptową. Na koniec dodajemy rozpuszczoną w małej ilości i schłodzoną żelatynę i wykładamy masę na spód biszkoptowy. do środka masy można dodać wiórki kokosowe albo płatki migdałów. W mojej wersji migdały są i w masie i posypane na wierzchu. Ciasto proste w wykonaniu i bardzo smaczne.
Serdecznie witam nowych obserwatorów, a wszystkim bywalcom dziękuję za odwiedziny  i komentarze
Nie che mi się wierzyć ale niedługo znowu będzie okazja do obdarowania kogoś bo pojawi się 7 tysięczny komentarz. To naprawdę coś wspaniałego. A teraz uciekam, bo pracy jak zwykle mi nie brakuje. Nastrój mam jednak dobry, bo nie ma dnia żeby ktoś nie wpadł z wizytą, a ja przecież kocham ludzi. Buziaki więc przesyłam i zapraszam każdego kto ma ochotę do mnie w odwiedziny.

62 komentarze:

  1. Gratuluję wygrania konkursu! A ciasta wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Janeczko, ostatnio jestem kiepska w pocieszaniu, przepraszam :(
    Ale byłoby mi niezwykle miło wiedzieć, że 22.01. będziesz na Żabiance...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna praca konkursowa. Pozdrawiam i życzę dużo słońca:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wygrania konkursu !!!!!!!!!!!!
    Jakoś przeoczyłam informację o nim ;-(
    Maryjka przecudna i w 1000% procentach zasługuje na pierwsze miejsce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kochana z aparatami tak już jest mój od roku leży i nie wiem co mam zrobić ( już po gwarancji ) pani w serwisie powiedziała że kwota naprawy - bez względu na to co jest uszkodzone 850 zł a dlaczego tak, bo cena uzależniona od modelu ... to pomysł !!! jak bzdura do naprwy to cena ta sama ... to jest cyrk !!!!

    Ale nie martw się jak na gwarancji to jeszcze możesz walczyć a ja to tylko nowy kupić ...
    Serdecznie pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko jak zawsze piekne Janeczko.
    Pozdrawiam najserdeczniej i życze siły i zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje! Ale smakowite wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja juz sama nie wiem, pewnie doradzilabym abys zostawila sobie figurke i powoli dorobila sobie inne postacie do szopki, bo aż glupio by mi bylo takie cudenko zabierac. Ja nie glosowalam na Twoja prace ale i tak bylam pewna ze wygrasz. Ty prace pokazujesz po glosowaniu, inni jeszcze przed-troche nie bardzo, co nie?
    Udało mi sie trafic w licznik, ale taka juz jestem ze dla mnie juz samo wyroznienie u kogos na blogu jest dla mnie nagroda:)
    Co do aparatu-gdyby moja komórencja robila takie fotki to bylabym szczescliwa:)Niestety nie mam aparatu wogóle:(
    I jesli to Ty pieklas ciacho, to jeszcze raz utwierdzam sie w przekonaniu ze do wielu rzeczy masz smykalkę i tylko pogratulowac!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczna Maryja z Dzieciątkiem. Cudna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ha! czyli trafnie odgadłam,która praca jest Pani. gratuluje wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  10. no bezapelacyjnie Twoja Maryja najpiękniejsza !!!
    ciasto adwokatowe wygląda na bardzo dobre choć i w ten tort wbiłabym zębiszcze :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Janeczko!!!! jesteś niesamowita! trzymałam kciuki i cieszę się tym bardziej, że właśnie ta praca zaciekawiła mnie bardzo. Każdy robił różności na ten konkurs, wszystkie były piękne, ale tylko to dzieło było niepowtarzalne i bardzo ciekawie zrobione!
    Gratuluję z całego serducha!!!!!!
    Kurcze, ale się cieszę!!!!!
    ciacho pychota jak widzę i cieszę się także, że odzyskałaś siły po kryzysie. Pozdrawiam bardzo gorąco!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wygranej w konkursie. Jak zawsze wykonałaś CUDO :) Pozdrawiam serdecznie i wysyłam wór energii i sił do walki z codziennością :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję wygranej , ta Maryjka jest cudna! Nigdzie wcześniej nie widziałam takiej pracy szydełkowej, bardzo zasłużyłaś na nagrodę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj Janeczko ale mi apetytu narobiłaś tym ciastem aż mi ślinka cieknie! :) Dobrze, że Twoja wrodzona pogoda ducha wróciła, ściskam. :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Tobie Janeczko to się należała ta wygrana za takie cudeńko?

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluje wygranej, piękna praca.
    Kwiatuszki tez są śliczne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoja praca na konkurs naprawdę przepiękna! Gratuluję :) Cieszę się , że odzyskałaś trochę humoru i spokoju :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję wygranej, należała Ci się! Wieczorem odezwę się na maila.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. I ja przyłączam się do gratulacji :) Cieszę się wraz z Tobą z wygranej :)

    Ciasto z adwokatem...Mniammm.... :)
    Bransoletki świetne... a kwiatuszki urocze :)

    Odnośnie aparatu to nie wiem dokładnie o jakich plamkach mówisz... Ale jeśli to jest to co myślę, i uszkodzenie nie dotyczy obiektywu a ujawnia się na wyświetlaczu, to raczej nie jest to uszkodzenie mechaniczne i w tym wypadku gwarancja powinna zostać uwzględniona :)

    Serdeczności przesyłam... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję wygranej! Marzanna z Klubem szalonych robótek

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dalej myślę,że to może być sprawa karty.
    Jeżeli np. przez przypadek wyleciał komuś z rąk ,to w środku musiało by być coś rozbite,czy uszkodzone.Przecież są w stanie to stwierdzić.
    Na Twoim miejscu bym narazie się nie bała.
    Spokojnie do tego podejdź.
    Jeśli np, jesteś pewna,że żadne dziecko nie ruszło aparatu to tym bardziej.
    Nasz był na plaży, miał już parę lat, a wymienili część bez problemu na gwarancję, która dawno minęła, bo wiedzieli,że to była wina producenta.
    A z kartą miałam problem w lecie.Nagle zdjecia w komputerze, zaczeły znikać , tak do połowy.A już w trakcie robienia coś się działo, nie pamietam co.
    Najgorsze było to,że robiłam zdjęcia ,dziewczynie, która była u nas na wymiance.
    Były akurat w Kopalni Soli, chciałam aby miała piękną pamiątkę z Polski,a tu masz.
    Byłam bardzo zła, ale jeszcze bardziej jak się okazało,że producent zaprzestał produkcji kart, w sumie zaraz po moim zakupie. A był to nowy model .
    Teraz te karty są już nie dostępne.A aparat ma może, 3 lata.Do starszego, który ma ok.7 lat kupi bez trudu, a tu, nas tak załatwili.
    Myśl Janeczko pozytywnie,cieszmy się z wygranej.
    wciąż podziwiam Twoje dzieło.
    Szopka faktycznie, mogłby wyjść przepiękna.
    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudna ta Panienka z dzieciatkiem wiec i nagroda sluszna.Gratuluje.
    Milo,ze czujesz sie juz ciutke lepiej ,zycze aby wszystko skonczylo sie pomyslnie i zebys znowu byla usmiechnieta .Kwiatszki sliczne a ciasta bardzo apetyczne,moge poprosic kawaleczek toru?
    z serdecznsciami

    OdpowiedzUsuń
  25. I ja serdecznie gratuluję wygranej!
    Piękne i okazałe te kwiatuszki do wianuszka.Nawet nie wiesz jak bardzo bym chciała Cię odwiedzić...gdybyś tylko mieszkała bliżej mnie :(.Masz w sobie tyle pozytywnej energii,że dlatego chyba ciągle masz gości:)Życzę dalszego dobrego humorku.

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluję wygranej. pod wpływem Twojego bloga nauczyłam się robić na szydełku i na mojej choince wiszą własnoręcznie zrobione gwiazdki, dzwonki, anioły. Ale takiego cuda jak Maryja z dzieciątkiem to mogę tylko pozazdrościć:) To jeszcze duuużo nauki przede mną:) A z tymi gwarancjami to tak jest, jak przyjdzie co do czego to zawsze wina użytkownika:( A kwiatuszki sliczniutkie:) fajnie że się odezwałaś:)
    Katarzyna Anna

    OdpowiedzUsuń
  27. Gratuluję wygranej! Kwiatuszki frywolitkowe
    bardzo udane, a ciasta wyglądają apetycznie.
    Nie wiem dlaczego, ale od dłuższego czasu mam problem z zamieszczeniem komentarzy na Twoim blogu, może tym razem się uda.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję z całego serca .Maryjka z dzieciątkiem piękna .W ogóle prace konkursowe podobały mi się bardzo chociaż widziałam sprytnie umieszczone logo autorki .
    Piękny będzie frywolitkowy wianuszek.
    Ciacho palce lizać .
    Ja wlazłam na ten licznik zupełnie przypadkiem , ale jak zobaczyłam ile ludzi próbuje złapać to misie głęboko skryta żyłka hazardzisty przebudziła i zapulsowała . :D.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię kiedy tak tryskasz radością, buziaki

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie mam bladego pojęcia jak się łapie licznik,więc się mnie tam nie spodziewaj:))Konkurs też jakoś przegapiłam,ale Maryjka najpiękniejsza na świecie,więc z pewnością bym na nią głosowała:)))Właściwie robię to teraz:)Jakaś taka niekumata jestem z tym nowym rokiem,więc i do pocieszania się nie nadaję:))Mimo wszystko pozdrawiam cieplutko Ciebie i całą Twoją rodzinkę,no i oczywiście mizianko dla księciunia:))))buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Janeczko gratuluję wygranej Twoja praca jest naprawdę rewelacyjna widać ze włożyłaś w nią dużo serca warta podziwu Jestem nią zauroczona, życzę również żeby się wszystko ułożyło po Twojej myśli.;)))Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Gratuluję wygranej:). Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę, aby wszystko układało się najlepiej dla Ciebie!
    Bransoletki są śliczne, a kwiatuszki do wianka po prostu wymiatają! Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję wygranej... i niech ten fakt przełoży się już teraz na całość, niech każdy dzień niesie radość... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. dołączam do korowodu z gratulacjami - Maryjka z Dzieciątkiem jest przepiękna :) Jak wszystkie Twoje prace. I dostałaś śliczności od Ewusi, no ale dobre serduszka się przyciągają :)
    a u mnie na razie stanęło na tym, że zdjęcia robię w trybie manualnym czyli na tak zwane "udo" (udo się albo się nie udo...) a obiektyw najprawdopodobniej będę musiała kupić nowy, ech.

    OdpowiedzUsuń
  35. Janeczko gratuluję wygranej i cieszę się strasznie że dołożyłam do tego swoje 3 grosze :) bo Twoja praca była po prostu najpiękniejsza :)
    Miło słyszeć, że powoli dochodzisz do siebie i czujesz się lepiej.
    Wianuszkowe kwiatki i bransoletki cudne, a ciacha mniammmmmmmmmmmmmmmmm smakowicie wyglądają :)

    Słoneczne buziaki przesyłam z deszczowego zachodu :****

    OdpowiedzUsuń
  36. Gratuluję Janeczko wygranej, jednak wiem co ładne- sama na tę pracę głosowałam, bo mnie urzekła.Nie odkryłam oczywiście kto jest autorem której pracy-więc zrobiłam to bezinteresownie.Praca piękna. Janeczko coś nam z nowym rokiem kłopotów nie ubyło; ni Tobie ,ni mnie.Powtórzę za Ferdkiem Kiepskim-gdy nam zamkną się oczy, to innym się otworzą. Ale to żadna pociecha. Najmocniej ranią najbliżsi- to już znana od stuleci prawda, ale mimo wiedzy o tym- boli jak licho. Trzymaj się Janeczko-wytrzymamy, bo jak nie my to kto? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Cieszy mnie że chmury się rozwiały:)))))Gratulację za wygraną:))))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Wiedziałam że wygrasz, bo to zasłużona wygrana! W sam raz na poprawę humoru:) Cudne te frywolitkowe kwiatki, wianek będzie super. Ciasta wirtualnie spróbuję, bo za daleko mi niestety do Ciebie, a mam na nie chętkę. Miłej nocki!

    OdpowiedzUsuń
  39. Gratuluję wygranej, Maryja przepiękna, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Śliczna Maryjka:) Buziaczki Janeczko.Będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Gratuluję z całego serca przepiękna praca...a ciacha tak smakowicie wyglądają ze aż ślinka mi cieknie..Pozdrawiam serdecznie i życzę jak najmniej zmartwień . Pozdrawiam serdecznie Dorcia.

    OdpowiedzUsuń
  42. zabrałam sie za te bransoletki co Ty, ale jakos mysli wlasne nie pozwalaja by rece pracowaly jak trzeba:> eh za 3 miechy sie wyjasni czy zrobilam dobrze sobie.
    Zastanawialam sie zawsze,jak zachowuje sie takie zamrozone ciasto?nie zmienia faktu ze obawiam sie mrozic ciasta szczegolnei z kremem i inne delikatne dania

    OdpowiedzUsuń
  43. Życzę Ci duuużo wiary w swoje siły, w przychylny los, a z Twoimi pokładami dobroci to co złe nie może trwać długo! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Gratuluję!!!! Jesteś wyjątkowo uzdolnioną osobą!

    OdpowiedzUsuń
  45. Wygrana jak najbardziej zasłużona... nie wiem, jak mogłam przeoczyć ten konkurs i nie zagłosować na Twoją pracę, przepraszam.
    Cieszę się, że Twój humor się polepszył nieco i znów mamy dzielną, niepoddającą się przeciwnościom Janeczkę :)
    Bransoletki piękne, a frywolitkowe kwiatki, cudowne!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Jestem pod tak dużym wrażeniem pracy konkursowej że nawet nie wiem co powiedzieć....Jesteś Mistrzyni szydełka!
    kwiaty przepiękne a w tym drugim to zakochałam się...

    OdpowiedzUsuń
  47. Wygranej absolutnie sie nie dziwię i serdecznie gratuluję - piękną pracę stworzyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  48. gratuluje wygranej, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko , gratuluje !
      cieszę się ,że spotkało Cię coś dobrego i chociaż troszeczkę polepszył Ci się nastrój .
      Należy myśleć pozytywnie , może z aparatem też nie będzie tak źle ?
      Kwiatki zapowiadają ,że wianek będzie wyjątkowo piękny , życzę Ci wszystkiego dobrego -pozdrawiam Yrsa

      Usuń
  49. Pomysł na szydełkową szopkę uważam za niesamowity ;) bardzo chciałabym kiedyś taką zobaczyć ;)
    Maryja z Dzieciątkiem -cudeńko ;)

    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  50. Gratuluję wygranej - jest zasłużona. Żałuję, że nie mogłam zagłosować: przy każdej próbie wyrzucało mnie :(
    Gratuluję dobrego nastroju! To najważniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  51. z takim cudem to nic dziwnego że wygrałaś, jak najbardziej zasłużyłaś na pierwsze miejsce.
    Piękna Maryja z dzieciątkiem zwłaszcza te maleńkie nóżki i rączki...Cudo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  52. Zasłużona wygrana.
    Bransoletki śliczne. Lubię te wężowe bransoletki czy naszyjniki.

    OdpowiedzUsuń
  53. Na takie ciacho to chętnie bym wpadła do Ciebie Janeczko :)))
    w czym zamrażasz jeśli mogę wiedzieć? woreczki, czy specjalne pojemniki?

    Gratuluję wygranej w konkursie! piękna praca.
    Pozdrawiam cieplutko
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  54. Wygrana jak najbardziej zasłużona , piękna praca ! Po burzy zwykle świat normalnieje robi sie cicho i spokojnie. Jak najwiecej tej normalnosci Ci/Tobie życzę.

    OdpowiedzUsuń
  55. o matko! ta madonna jest C U D N A!

    OdpowiedzUsuń
  56. Gratuluje wygranej! Maryja z dzieciątkiem przepiękna, wypracowana, pomysłowa! Zachwycam się zawsze wszystkimi Twoimi pracami, praktycznie codziennie tu zaglądam. Cieszę się bardzo, że to właśnie mnie przypadł zaszczyt wygrania Twoich bombek. Cały czas zdobią mój salonik. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  57. Trochę dziwne to ciasto. Nigdy nie pomyślałabym, że biszkopt może służyć jako składnik masy. Chociaż, jak się zastanowić, to troszkę tak, jak łom herbatnikowy...
    Może pokruszę biszkopty i będzie podobnie:).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)