OBSERWATORZY

wtorek, 6 grudnia 2011

Wyniki bomb(k)owego candy i nie tylko

Dzisiaj Mikołajki. Ja chyba nie byłam grzeczna, bo nic nie dostałam.Za to od rana to ja jestem Mikołajem. Dzieci (nawet te największe) dostały słodycze a w zamian za to zostali sierotkami losującymi  osoby, które dostaną prezenty ode mnie. Zainteresowanie tym moim candy przeszło najśmielsze oczekiwania. W życiu bym się nie spodziewała, ze będzie tylu chętnych. Wiecie, że ja najchętniej obdarowałabym każdą osobę biorącą udział, ale to niestety nie jest możliwe. Nagród jednak będzie kilka.
Jedna główna, którą wylosował mój młodszy syn.

Dwie nagrody niespodzianki, które wylosowała Brysia

I jeszcze jedna nagroda ode mnie za komentarz, który wywołał mój uśmiech.


 Bardzo proszę Ystin,  devorgilla, anonimowy, Dasia o adresy. Od tego zależy kiedy dostaniecie przesyłki. Postaram się żeby to było jak najwcześniej, chociaż nie ukrywam, ze trochę czasu będę potrzebowała na wykonanie tylu prezentów.

A teraz żeby pozostać w temacie słodkości przepis na Przekładańca

Ciasto jest bardzo smaczne ale muszę przyznać, że wykonanie nie należy do najłatwiejszych.
Składniki na ciasto
70dkg mąki
10dkg miodu
10dkg  tłuszczu
20dkg cukru
3 jaja
2 łyżeczki sody
Wszystkie składniki zagniatamy, Ciężko i dosyć długo to się robi, bo one nie bardzo mają ochotę się połączyć. Gdy w końcu to się uda dzielimy ciasto na 4 części (ewentualnie 3) i pieczemy 4 placki. Ciasto nie bardzo daje się wałkować. Ja to robię w ten sposób, że z ciasta formuję jakby wałek, z którego odcinam cienkie plastry u układam na papierze do pieczenia i palcami ugniatam tak żeby nie było dziur. Każdy placek pieczemy na złoty kolor jakieś 15min w 180stopniach. Jak placki będą upieczone to robimy krem.
Składniki na krem
1 litr mleka
2 szkl cukru 
2 czubate łyżki kakao
1 kostka tłuszczu 
2 budynie waniliowe 
2 łyżki mąki.
Z tego wszystkiego gotujemy jakby budyń. Czyli odlewamy trochę mleka żeby rozrobić suche składniki kremu czyli budynie, kakao i mąkę. Zagotowujemy mleko z tłuszczem i cukrem i w takie gotujące mleko wlewamy powstałą mieszaninę. Mieszamy do zgęstnienia. Można do tego dodać rodzynki i skórkępomarańczową.Taki gorący krem a właściwie jego czwartą część wylewamy na pierwszy placek, na to kładziemy następny placek, znowu krem i itd Na wierzchu też powinien być krem zeby można było ciasto czymś posypać . Mogą  to być zmielone orzechy, czekolada lub wiórki kokosowe . ciasto od razu nie nadaje siędo jedzenia, bo upieczone placki są po prostu twarde. Najlepiej smakuje na 3-4 dzień i może być świąteczną alternatywą w domu gdzie nie przepada się za piernikiem, czyli jak u mnie.

A na koniec słodkości, nasz domowy słodziak czyli Książę



Ostatnio bardzo dużo pracuję. Zamówień mi nie brakuje. Chciałabym wyrobić się ze wszystkim. Najbardziej na wątrobie leżą mi kartki świąteczne. Obliczyłam, że aby wysłać je do osób zaprzyjaźnionych potrzebuję ich 70 sztuk. Ciekawe czy dam radę. Przeszkody na pewno będą. Jedna z nich to świniobicie w tym tygodniu. Pracy z tym jest sporo, ale na święta będą świeże przetwory mięsne a przede wszystkim wędzone wędliny i szynka.Zdjęcia moim ostatnim dziergadełkom zrobiłam ale to nic nowego. Oczywiście ozdoby świąteczne.Nie wszystko pokazuję, bo nie mam jeszcze wiadomości o tym że przesyłki dotarły na miejsce przeznaczenia.

 



 

 Dzięki mojemu cady poznałam wiele interesujących blogów i przybyło sporo obserwatorów. Wszystkich witam serdecznie i proszę rozgośćcie się u mnie. Dziękuję za odwiedziny i komentarze, One naprawdę dowartościowują człowieka i dają siły do dalszej pracy.
Na moim liczniku nikt nie złapał 111111, ale chętnych na taką zabawę zapraszam na polowanie liczby 123456.
No to na dzisiaj tyle.Zawsze mi trochę smutno jak candy się kończy, że nie wszyscy są zadowoleni z wyników.Właśnie wyszło słoneczko. Zapowiada się fajny dzień. Wszystkim życzę uśmiechu i wielu miłych chwil



69 komentarzy:

  1. Nie ja nie wierzę, ja nigdy niczego nie wygrałam!!! Ja Cie Uwielbiam!! Pędzę do siebie notkę pisac!!!! A Ty wiesz, ze ja pisze do Ciebie maila już cztery dni i codziennie coś dopisuje, może wreszcie dziś go wyślę!!! DZIEKUJĘ DZIĘKUJĘ!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Janeczko kochana u ciebie candy to jak święto, tyle obdarowanych! Moc serdeczności Ci posyłam i serdeczne gratulacje szczęśliwcom! :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ding dong ding dong spadł już śnieg?
    Nie ma śniegu!
    Pierwsza gwiazdka ze mną jest
    Jest ktoś taki ktoś kto chce
    Właśnie dziś odwiedzić mnie
    Miły starszy siwy Pan
    z wielkim workiem przyjdzie sam.
    O nie!!!!!
    To Janeczka - miła, słodka, ukochana, dziś od rana śle prezenty
    i dostanę to co chcę
    dzisiaj jest magiczny dzień!

    Dziękuję bardzo, bardzo, bardzo jak nie wiem co. Jednak zamieszka u mnie dobry duszek!
    HURRRRRRAAAA!!!!!!!!!

    Pozdrawiam Mikołajkowo i uściski ślę - Daśka

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję obdarowanym, przyjemnie jest poczytać jak się cieszycie.
    Pozdrawiam, miłego dnia Janeczko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Janeczko!
    Dziękuję za zabawę, miło, że tyle osób uszczęśliwiłaś :)) Gratuluję szczęściarom.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje dla wylosowanych dziewczyn i dziękuję za zabawę!Te cudne płateczki śniegu, zastępują te prawdziwe, których jeszcze nie ma!
    Pozdrawiam mile!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach , aż tyle wylosowanych a mnie wśród nich nie ma ... :(
    mimo wszystko gratuluję zwycięzcom :))

    A ,że duzo pracujesz to mnie zupelnie nie dziwi , zawsze duzo pracujesz, nie mam pojecia jak sie wyrabiasz ze wszystkim,
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale ktoś jest szczęśliwy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję szczęściarom!!!
    Janeczko, dziękuję za zabawe, moc uśmiechów i uścisków przesyłam :) :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje dla szczęśliwych wylosowanych ,W cale mnie nie dziwi ilość chętnych na twoje bombki , ja się nie ustawiłam w kolejce bo sama coś tam szydełkuje ale jak będzie candy z sutaszu to się pierwsza zapiszę TO jest takie moje skryte marzenie ..
    Nie mogę się napatrzeć na gwiazdki ,cudowne .
    A z przepisu skorzystam ...
    Pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  11. Janeczko, Ty się nie martw tymi, co nie wygrali, Ty się ciesz tymi, co dostaną Twoje śliczne bombeczki!!! Ja się nie martwię wcale, bo wiem, że niedługo znowu coś wymyślisz i ja znowu stanę w kolejce..... A wygranym - po prostu zdrowo zazdroszczę! Cieszcie się, zobaczcie, tam jest 555 obserwatorów!! to prawie jak w totka.....

    OdpowiedzUsuń
  12. Nic to, że nie wygrałam :) dobra zabawa się liczy :) dziękuję Ci bardzo Janeczko, że mogłam brać w niej udział :)* a zwycięzcom gratuluję z całego serducha !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratulacje dla Szczęśliwców. Zazdroszczę, oj zazdroszczę :)
    Janeczko, pięknie dziękuję za zabawę i życzę Ci, aby Mikołaj pięknie Cię dzisiaj zaskoczył :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję szczęściarom.
    Już wyjęłam ozdoby, które mam od Ciebie. Już mnie cieszą;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję zwycięzcom :)
    A ja się uśmiecham, bo dobre duszki od Ciebie już u mnie mieszkają :) Dziękuję Ci za zabawę :)
    Ciacho wygląda obłędnie. A Książę... no prawdziwy Książę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratulacje dla wylosowanych "Szczęściar". Dla Ciebie Janeczko podziękowania za świetną zabawę. Jak przyjemnie było zaglądać do Ciebie i podziwiać zwiększającą się ilość chętnych. I dziwne, wcale mnie to nie smuciło, tylko cieszyło, że tyle osób podziwia Twoje prace. Nie da się ukryć, są piękne. Podobało mi się, że nie skorzystałaś z maszyny losującej, a do zabawy i do pomocy zaprosiłaś wesołą Rodzinkę. To jest ważne. Życzę pogody ducha i wytrwałości. Z uśmiechem na twarzy (jak pewnie wiele osób zaglądających do Ciebie)pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję dużego zainteresowania dla Janeczki i wygranej dla szczęściar! Te robótki - i prawda jak dobre duszki. Tyle w nich pozytywu!
    Ogrom pracy wykonałaś kochana. Podziwiam za Twój pracoholizm :)
    Mam dobry sposób na rozwałkowanie kruchego ciasta, sama z niego dawno już korzystam. Umieszczasz kulkę lub podobieństwo kulki pomiędzy dwóch warstw folii. Lepiej nie tej zwykłej spożywczej, bo jest za cienka, a na przykład od reklamówki. Wałkujesz. zdejmujesz górną warstwę, nakrywasz papierem do pieczenia, blachą, przewracasz, zdejmujesz drugą warstwę i - masz. Proste i skuteczne. Życzę dobrych wypieków!

    OdpowiedzUsuń
  18. Janeczko ciasto wygląda na pyszne :) bombeczki jak zwykle śliczne, a koteczek sama słodycz i gratuluję wygranym osóbkom :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję Szczęściarom! ;)
    I dziękuję za Twój wpis Janeczko! ;)
    Miłego dnia dobra Duszyczko!
    A śliczny ten Wasz Książe!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję :) Janeczko, kiedy Ty się wysypiasz? Masa piękności u Ciebie, jak zawsze. Pozdrawiam najserdeczniej i życzę realizacji przedświątecznych planów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja tym razem przegapiłam zapisy, zwyciężczynią zazdroszczę troszkę mnie tylko dlatego, że już mam od Ciebie śliczne ozdóbki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratulacje ! Ciasto pewnie bardzo smaczne, więc przy najbliższej okazji wypróbuję. A kotek jeden wielki słodziak ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratulacje dla zwyciężczyń:) Ciasto wyglada bardzo smakowicie. Bombki są prześliczne, a kociak słodziutki:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. oj szkoda szkoda :) ale co się odwlecze ... :) gratulacje zwycięzcom ...

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne śnieżynki, a przepis na to ciacho muszę koniecznie wypróbować, bo wygląda apetycznie:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURA!!!
    to ja!, ja wygrałam te przepiękne Janeczkowe bombki!!!!
    o matko!, aż nie mogę uwierzyć!!!No chyba rozumiecie jak sie ogromne cieszę!!!
    Po pierwsze dlatego ,że śliczne a po drugie i ważniejsze zresztą- ze Janeczkowe!!! super mieć cos zrobione z takim sercem jakie ma nasza Janeczka! Co prawda nikt nie wie kiedy ona to robi, bo normalna kobieta nie jest w stanie zrobic tylu pieknych rzeczy w tak krótkim czasie! Ona musi być czarodziejką, albo ma zastęp aniołków do pomocy!

    Janeczko, strasznie dziękuję, bombeczki najchętniej białe, - są takie piekne....

    Całusy serdeczne dla Ciebie i całej Twojej Rodzinki!

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za zabawę i chociaż nie wygrałam, to i tak jest mi cieplej na sercu, gdy tu zaglądam, bo u Ciebie jest jak w domu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. gratuluję zwyciężczyniom... dziękuję za miłą zabawę
    pozdrawiam,,,
    P.S. teraz mi się chce ciasta pysznego zjeść...:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Gratuluję wylosowanym!
    Bombeczki przepiękne, jak zwykle :) Życzę miłego dnia Janeczko :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję za zabawę i gratuluję zwyciężczyniom
    fajne te emocje
    KonKata

    OdpowiedzUsuń
  31. Motorek w rękach to Ty Janeczko masz na pewno, niesamowita ilość gwiazdeczek, bombek.. śliczności!

    Serdecznie gratuluję szczęśliwcom wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Janeczko kochana! Samych dobroci w Mikołajowym dniu:) Gratuluję zwycięzcom!

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję serdecznie wylosowanym osobom i cieszę się razem z Wami. Janeczko. Przepis juz zapisałam i chętnie spróbuję. Bombeczki i gwiazdki jak zawsze bombowe. Ja wierzę, że Mikołaj i do Ciebie zawita tylko w momencie gdy się nie będziesz spodziewać, bo Ty Jestes najgrzeczniejszą dziewczynką jaką znam. Muszę teraz i ja się pochwalić, właściwie nie się tylko Ciebie. Dziewczyny! zamówiłam u Janeczki komplet biżuterii na prośbę klientki. Podałam tylko kolor i zawsze zdaję się na zmysł artystyczny Janeczki. I jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Komplet jest piękny: czerń ze srebrem, śliczny wzór. Mąż mi zaproponował wybór prezentu dla mnie więc zamówiłam też sobie kolczyki. Dziś dostałam przesyłkę: i co? okazało się, że poza przepięknymi zamówieniami dostałam także prezent: zestaw -kolczyki i bransoletkę. Janeczko, nawet nie wiesz jak mnie wspaniale zaskoczyłaś!!! Twoje wyroby są przepiękne, niepowtarzalne i tak dokładne. Mój mąż jest w szoku tak szybką realizacją zamówienia i pod ogromnym wrażeniem Twoich zdolności! dziękuję Ci jeszcze raz bardzo gorąco. I życzę Ci samych miłych niespodzianek Mikołajowych, tak miłych jakie Ty robisz wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Gratuluje szczęśliwym wylosowanym, oj cudnego mają Mikołaja w Twojej osobie:)
    Dziękuję pięknie za super zabawę, ozdoby śliczne i koteczek bardzo urodziwy:)
    Ciepłe pozdrowienia ślę!

    OdpowiedzUsuń
  35. Gratuluję szczęściarom! I dziękuję za zabawę:).
    I za przepis na ciast też, na pewno spróbuję!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Gratuluję szczęśliwym zwyciężczyniom:-) nie pozostaje mi nic innego jak wziąć ze sobą do pociągu szydełko i kordonek i na trasie Zielona Góra - Wrocław dziergać bombeczki w drodze do Siostry...;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Oczywiście z przepisu skorzystam. :) Kotek jest świetny. :)))

    OdpowiedzUsuń
  38. Gratulacje dla wylosowanych! Jakie piękne są te Twoje bombki Janeczko, zachwycające! Za każdym razem napatrzeć się nie mogę! A kocio przesłodki, słodszy niż ciasto, choć i ono wygląda bardzo zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziękuję za zabawę :-)
    A zwyciężczyniom serdecznie gratuluję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję zwyciężczyniom i dziekuję za zabawę!

    OdpowiedzUsuń
  41. No to Mikołaj nawalił, dziękuję za zabawę i pozdrawiam ,ciacho wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  42. Gratuluję Zwyciężczyniom :)
    Janeczko tworzysz takie cudne bombki, pozdrawiam Cię serdecznie -Tobie tak jak i mnie brak jednej rzeczy -przedłużenia doby :)))

    OdpowiedzUsuń
  43. Gratuluję zwyciężczyniom:)
    To nic, że się nie załapałam za to miło było brać udział w Candy.
    Śliczne są te Twoje bombki.
    Zrobiłam dwie bombki frywolitkowe, kupiłam małe baloniki ale za nic nie mogę ich nadmuchać. Widać mam za słabe miechy :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  44. e a ja jestem zadowolona, że candy wygrały osoby, które wygrały, bo może nie umieją dziergać na szydełku czy coś? :) ja tam trochę umiem, to za sto lat sama sobie zrobię takie bombki :D no i smaka straszliwego mi narobiłaś tym ciastem :( i jak tu schudnąć? :(

    OdpowiedzUsuń
  45. Janeczko,dziękuję za zabawę:).
    Gratuluję szczęściarą :).
    buziaki.M.

    OdpowiedzUsuń
  46. Gratuluję wygranym, bombeczki i śnieżynki na prawdę jak marzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Gratulacje dla szczęśliwych :)), ja tez miałam szczęście dzisiaj ale na innym blogu wygrać candy
    pozdrawiam cieplutko ;))

    OdpowiedzUsuń
  48. Gratuluję szczęśliwcom;) i pięknie dziękuję za smakowity przepis.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Gratuluję Zwyciężczyniom, dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  50. gratulacje dla wygranych ;) dziękuję za zabawę ;) i piękny kociak ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja również gratuluję szczęśliwcom, cieszę się, ze trafiłam na tego bloga i mam nadzieję zostać tu na dłużej, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  52. Gratuluję zwyciężczyniom;) Żałuję, że nic nie udało mi się wygrać, bo to same śliczności są;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Gratulację dla dziewczyn. Kotka taka milutka;)0

    OdpowiedzUsuń
  54. Jak dobrze,że mam spowrotem net.
    Bez niego świt się kończył...

    Jak zwykle śliczności wykonałaś Janeczko.

    Kocurek dobrze wyprany...puszysty.
    Rozkoszny.:)

    Gratuluję wylosowankom:)

    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Gratuluję i dziękuję za miłą zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Janeczko!!!Twoje ręce to czarodziejskie różdżki ,które wyczarują wszystko co najcudowniejsze i najlepsze.Mam nadzieję,że mnie kiedyś uda się zdobyć odrobinę Twoje pozytywnej energii.Pozdrawiam i życzę wszystkiego co dla Ciebie i Twoich najbliższych najlepsze...Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  57. Dziękuję za zabawę i Gratuluję zwycięzcom =}

    OdpowiedzUsuń
  58. Janeczko:))szkoda ,że to nie ja:)))ale nic się nie stało,może następnym razem:)))jak na razie to Ty wypatruj Mikołaja z podbeskidzia:)))długą ma drogę,ale może przed świętami zdąży:))))buziaczki:)))..........a książę jest cudny i miziano dla niego od Franka:)))

    OdpowiedzUsuń
  59. Niech Ci nie będzie smutno! :)
    Robisz cudeńka wiec nie dziwota, że kolejka taka duża się ustawia :D a wiadomo, wygrywa ten kto ma troszkę więcej szczęścia ;)
    Ja tym razem nie miałam dlatego szczęściarom szczerze gratuluję! A Tobie Janeczko dziękuję za wspaniałą zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Gratuluję zwycięzco.
    Ciasto wygląda przepysznie a kociak cudniasty oby chował się dobrze i zawsze znalazł drogę do domu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  61. Boże, nie wierzę własnym oczom. Hurra! Wygrałam!!! Bardzo, bardzo dziękuję i życzę zdrówka i radosnych Świąt pełnych magii. Pozdrawiam Panią i wszystkie inne artystyczne dusze.
    Renata

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja jak zwykle opozniona, zdjecie z wiadomoscia o candy zamiescilam, ale komentarz zostawilam na ...potem i...dopiero teraz sie wpisuje...

    OdpowiedzUsuń
  63. Bombki śliczne, a ciasto ale smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Prześliczne bombeczki, a śnieżynki - prawdziwe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Twoje bombki i snizynki sa poprostu boskie!Szczerze gratuluje talentu.Ciasto wyglada smakowicie ,pokaze przepis mojej corci niech gniecie :)Ona uwielbia piec ciasta.
    Sle duzo usmiechu i pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)