OBSERWATORZY

piątek, 25 czerwca 2010

Po imieninach

Ten post zacznę oczywiście od podziękowań. Naprawdę z całego serca dziękuję za wszystkie życzenia imieninowe, te z komentarzy i te mailowe. Chyba jeszcze nigdy naraz, nie przeczytałam tylu miłych słów. To był bardzo miły dzień. Oczywiście nie pomyliłam się i goście też byli.

A teraz opis  skromnego imieninowego menu:

1 Sernik bez twarogu


Przepisu na razie nie zamieszczam, bo Ata zwróciła mi uwagę, że to popularny na blogach styropian. Mój przepis trochę się różni , ale w sumie niewiele. Gdyby ktoś był zainteresowany to oczywiście napiszę przepis ale nie chciałabym się powtarzać.

2 Cytrynowiec


Przepis jest prosty. Na spód ciasta potrzebny jest biszkopt. Myślę,że każdy ma swój sprawdzony przepis, ale oczywiście gdyby zaistniała potrzeba to pomogę i opiszę jak ja robię biszkopt.  Na biszkopt wykładamy masę cytrynową. Oto jej składniki i sposób wykonania.
2 budynie śmietankowe lub waniliowe gotujemy w 0,5 litra wody. Do tego dodajemy skórkę i sok z 1 cytryny oraz 0,5 szklanki cukru. Do gorącego budyniu wsypujemy suchą galaretkę cytrynową i miksujemy do rozpuszczenia. Taki budyń chłodzimy. Po wystudzeniu dodajemy 1 kostkę "Kasi" i znowu miksujemy. Wykładamy tą masę na biszkopt. Następna warstwa to śmietana.
0,5 litra śmietany kremówki ubijamy. W zależności  od upodobań można dodać trochę cukru pudru. W małej ilości wody rozpuścić 3 łyżeczki żelatyny. Po wystudzeniu dodać ją do śmietany, zmiksować  i wszystko wyłożyć na masę cytrynową.
Na wierzch dajemy co kto lubi. Może być utarta czekolada, polukrowane i namoczone w alkoholu herbatniki, lub tak jak lubią moje chłopaki cytrynową galaretkę.

3 Sałatka makaronowa ze smażonym słonecznikiem   


Bardzo prosta sałatka.
Gotujemy w osolonej wodzie paczkę makaronu(400-500g) Warto zainwestować w lepszy makaron, który potem nie skleja się. Ja użyłam makaronu w kształcie ryżu. Następnie kroimy dużą pierś od całego kurczaka w kosteczkę i mieszamy z całym opakowaniem przyprawy kebab lub gyros. Smażymy mięso na oleju. Tego oleju z przyprawą, po wyjęciu usmażonego kurczaka powinno trochę zostać na patelni. Na pozostały tłuszcz wrzucamy słonecznik (200g - ja kupuję w Biedronce) W misce mieszamy ciepły jeszcze makaron, ciepłe usmażone mięso i słonecznik. Dodajemy też kukurydzę z 1 puszki. Mieszamy i pozostawiamy do wystygnięcia i przegryzienia. Przed podaniem mieszamy zimne już składniki z 1 słoikiem majonezu i 1 małym jogurtem naturalnym.

4 Kurczak w sosie pomidorowym z miodem 


Upiekłam tradycyjnie 4 poporcjowane udka kurczaka. Jak kupione w sklepie to pewnie byłoby potrzebne 5 udek, bo te domowo chowane są większe. Użyłam przyprawy złocistej Kamisa i piekłam przez 1,5godziny bez tłuszczu. A teraz przepis na sos
Składniki
1 szkl ketchupu pikantnego
1 szkl drobno pokrojonej cebuli
1 szkl wody
sok z pół cytryny
2 łyżki cukru
2 łyżki miodu
szczypta chili
przyprawa warzywna do smaku
Upieczone mięso wkładamy do brytfanny i zalewamy sosem. Przed podaniem pieczemy pod przykryciem 30-40 min  w 200st

5 Ryba w cieście naleśnikowym


Potrzebne jest
1 kg filetów rybnych (u mnie pstrąg)

Ciasto naleśnikowe:
1 szkl mąki
1 jajko
0,5 szkl wody
łyżka przyprawy do ryb
Mieszamy aż znikną grudki. Obtaczamy w tym cieście porcje ryby i smażymy na oleju.

Przygotowujemy sos
olej ze smażenia ryby na którym smażymy 2 pokrojone w kostkę cebule
2 szkl wody
2 łyżki ostrego ketchupu
mały koncentrat pomidorowy
2 łyżki octu
3 łyżka cukru
łyżka przyprawy warzywnej
słoik papryki konserwowej pokrojonej w kosteczkę
słoik ogórków konserwowych pokrojonych w kosteczkę
Na oleju podsmażamy cebulę.Dodajemy wszystkie składniki, mieszamy i zagotowujemy. Na koniec dodajemy pokrojoną paprykę i ogórki. Sosem zalewamy rybę. Dobrze jest robić to warstwowo, bo ciasto naleśnikowe wchłonie sos i zostanie jakby ryba z jarzynami. Najlepsze następnego dnia po przygotowaniu.

I jeszcze na koniec efekt  spaceru do pobliskiego lasu


Jest jeszcze kilka spraw o których chciałabym napisać, ale to chyba innym razem. Niech ten post będzie całkiem kulinarny
 



8 komentarzy:

  1. Janeczki trochę spóźnione, ale serdeczne życzenia imieninowe! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda fantastycznie. A cytrynowca z pewnością będę robić!W sumie wszystkie potrawy i ciasta są mi nieznane.
    Bardzo kuszące kureczki...

    OdpowiedzUsuń
  3. Również spóźnione życzenia! A te ciasta takie apetyczne... pogrzebałam po necie i znalazłam przepis na styropian, jutro piekę, mam nadzieję, że mi - totalnemu beztalenciu w pieczeniu - wyjdzie... no i sałateczka ze słonecznikiem musi być pyszna :) też chyba niedługo wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Spóźnione życzenia imieninowe wszystkiego naj spełnienia marzeń.Same smakołyki u ciebie ale kusisz. Sałatka z makaronu mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  5. Memu bardzo smakowite. Pewnie wykorzystam Twoje przepisy w najbliższym czasie. Cytrynowiec bardzo mnie zaciekawił. Wygląda smakowicie. A ten sernik bez sera? Ja nie znam takiego przepisu?
    Spóźnione, ale szczere życzenia imieninowe, wszystkiego najlepszego, dużo zdrówka i czasu na ulubione robótki.


    http://kuchniaipasja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej! Jakie pyszności!
    Sałatkę wypróbuję na pewno!
    I nie chciałam narozrabiać z tym styropianem! Po prostu zapytałam :-)
    Jakby co, to przepis jest u mnie w Garkotłuku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mniam...
    same smakołyki :) Dziękuję za przepisy, na pewno z nich skorzystam.
    Janeczko, wszystkiego naj...!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko u Ciebie jest pyszne, duzo zdrowia i sil kazdego dnia, wszystkiego najlepszego, ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)