OBSERWATORZY

poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Brak mi słów.

Znowu zostałam obdarowana. Pan listonosz przyniósł mi prezent, na widok, którego po prostu zaniemówiłam. Kolejne cudne pudełko. Większość z Was wie jak ja lubię pudełka i butelki decu. Dlatego moja radość była ogromna ale konsternacja też. Nie wiem od kogo to cudo. Niby jakieś skojarzenia kręcą mi się po głowie ale nijak nie mogę zaskoczyć i jakoś umiejscowić w świecie blogowym osobę która mnie obdarowała. Przeprowadziłam małe dochodzenie ale nie powiodło się i nadal nic nie wiem. Droga Urszulo bardzo, bardzo dziękuję i proszę ujawnij się.

W pudełku będą miały miejsce moje przyrządy frywolitkowe.
 A teraz czas na coś kulinarnego. Ciekawa jestem czy któraś z Was robi swój ser topiony?? Oto mój przepis. Nauczyłam się robienia sera od teściowej, chociaż oczywiście zmieniłam po swojemu dodając zioła.

około 0,5kg rozdrobnionego twarogu
1 łyżeczka sody
ulubione przyprawy ( u mnie zioła prowansalskie lub oregano i bazylia)
 sól do smaku ( ja dodaję przyprawę warzywną)
Wszystkie składniki mieszam i wkładam do małego garnka lub na metalową miskę. Garnek z twarogiem wkładam do drugiego większego z gotującą wodą i mieszam. Jeżeli twaróg jest dobrze rozdrobniony to ser powstaje szybko, gdy są grudki to trzeba dłużej mieszać.
Z zaprawami też ciągle walczę, chociaż w tym roku nie przepracowuję się, ponieważ urodzaju zbytniego warzyw nie ma a część już gnije. Leczo w słoikach gotowe

No to teraz czas na moje robótki. Zraza koralikowa zagnieździła się na dobre.
Sznur turecki

Nie jestem z niego zbytnio zadowolona. Być może zostanie przerobiony
I sznur z innym splotem,z którego  jestem zadowolona

I jeszcze frywolitki




 Bardzo dziękuję za wszystkie miłe słowa zawarte w komentarzach i witam nowych obserwatorów.
ogrodniczka  nie chcesz prezentu za 5000 komentarz?? Prześlij mi swój adres

38 komentarzy:

  1. Mnie też by zabrakło... śliczny prezent. Maki są niesamowite. A dlaczego miałabyś przerabiać to biało-granatowe, skoro jest bardzo ładne? Takie eleganckie. Frywolitka z różą z korala jest śliczna. W ogóle te koralowe róże z Twoimi frywolitkami są niepowtarzalne i chyba najbardziej ze wszystkich mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Janeczko kochana ja wiem kto zrobił te pudełko :D doskonale je pamiętam :), ale nie wiem, co robić, więc jeszcze poczekam :)
    Twoje frywolitki rządzą i już!

    Buziole 102 :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Pudełeczko cudne. A biżuteria jest po prostu urzekająca!
    Kłaniam się nisko za pracowitość i talent! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Janeczko! widziałam już ten piórniczek wydaje mi się że może pochodzić od właścilelki tego bloga http://przyjemnezpozytecznym.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczności! Szczególnie drugi sznur koralikowy bardzo mi się podoba. Dla mnie niestety szydełko to czarna magia, zostają mi zwyczajne plecionki ;)
    A ten ser - smakuje tak jak "prawdziwe" serki topione ze sklepu? Bo jeśli tak, to muszę natychmiast wypróbować - zawsze lubiłam serki, ale ze względów wegetariańskich zrezygnowałam (używa się w nich podpuszczki, co mi osobiście przeszkadza ;) - byłoby świetnie móc zrobić sobie taki serek w domu!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czemu ja nie wpadłam na to żeby leczo w sloiki zapakować? Masz na to jakiś specjalny myk czy po prostu pakujesz leczo do słoika, zagotowujesz i już?

    Jak Ogrodniczka nie chce prezentu to ja się żartobliwie zgłaszam w jej miejsce bo nigdy nie udaje mi sie nic złapać, ani licznika ani numerka - w ramach prezentu moze być jakiś kolejny fajny przepis:D

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny prezent dostałaś :)
    jesteś obdarowywana za swą życzliwość, dobroć i ciepło, które emanują od Ciebie nawet przez bloga :)
    Twoja biżuteria - urocza :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny prezent! Podziwiam Cię, że na wszytko znajdujesz czas, kolejne piękne robótki, i tyle pyszności!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny prezent dostałaś:-) Twoje prace są cudowne:-) Sznury koralikowe wychodzą pięknie a o frywolitkach to już nie ma co wspominać bo jesteś mistrzynią supłania:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak mi miło, już wysłałam wiadomość na mejla:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne frywolitki !!!Cóż pozostaje Ci tylko cieszyć się prezentem anonimowo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Frywolitki przepiękne !!! Sznury też wychodzą coraz bardziej pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny przepis na ten serek. Kiedyś widziałam w TV jaki robili ser, ale wydawało mi się to o wiele bardziej skomplikowane;-) a tutaj proszę! Też sobie zrobię- a co!

    Ps. Nie łatwiej było by go przed grzaniem zmiksować by nie było grudek??
    Buziaki
    Lusi

    OdpowiedzUsuń
  14. The white and blue necklace is lovely- I don't think you should redo it. And the green tatted earrings are gorgeous!

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj no to tym razem zmieściłam się w 20-tce. Juz do trzeciego posta sie przymierzam. Super nowa pasja.Mam nadzieje ze podzielisz sie nia na spotkaniu. A może zabierzesz Brysie ze soba?
    Córcia zachwycona aniolem, nie ma świadomosci ze zagosci on u niej, kolczyki tez ochy i achy. A co do prezentow. No coz taka Twoja uroda, przyciagasz do siebie. Masz pozdrowienia od moich brzybiarz chca ruszyc w te srode, obrażeni na mnie że nie mam telefonu do Ciebie. Daj znać Buziaki i do zobaczenia. gaga1957

    OdpowiedzUsuń
  16. Janeczko,
    to tylko spontaniczny odruch po przeczytaniu komentarza u mnie przy okazji prezentowania swojego piórnika.Niech Ci służy ;)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała osoba otrzymuje wspaniałe prezenty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj:
    Widuje Cie czesto w moim blogu.Kiedys bylam Twoja obserwatorka i to nawet dosc dlugo.Komentowalam Ci bardzo wiele,ale Ty nigdy tego nie odwzajemnialas.Dopiero,gdy zaczelam moja przygode z koralikami-widze,ze odwiedzasz mnie prawie co dzien i nawet zauwazylam jeden komentarz od Ciebie.Mieszkasz w ciekawym miejscu.Bylo dosc blisko mojego dawnego-jakies 70-80 km 'w porywach' :-)Bylam tam kiedys dwa razy,zeby zobaczyc ruiny zamku.
    Twoje obserwacje moich kreacji chyba nie poszly na marne.Widze,ze zaczynasz beading.
    To dosc trudna szkola jazdy i trzeba miec przygotowanie.Mozna sie inspirowac,obserwujac prace innych,ale techniki nalezy poznac czytajac i cwiczac podane tutoriale.Opanowanie tego wszystkiego to nie jest proces z dnia na dzien,ale przy zdolnych rekach i checi-nauczysz sie.jak przeczytasz te wszystkie ksiazki,ktore rekomenduje w pasku bocznym mojego bloga-bedziesz OK :-)
    -Powodzenia-Halinka-

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję pięknego prezentu, a te frywolitkowe skarby u sznur z zielonymi koralikami -
    śliczne i w moim guście kolorystycznym!

    OdpowiedzUsuń
  20. prześliczne, a to pudelku które dostałaś, piękne!
    a przetworki to wspaniała rzecz.Moc uścisków.

    OdpowiedzUsuń
  21. prześliczne, a to pudelku które dostałaś, piękne!
    a przetworki to wspaniała rzecz.Moc uścisków.

    OdpowiedzUsuń
  22. Janeczko, z ciebie jest taka gospodyni, ze hej! I wlasnie to jest cudowne, ze potraficz czerpac cala garscia z tego, co przynioslo ci zycie i wykorzystujesz kazda minute zycia na cos: kuchnia, sloiki, robotki, pewnie w miedzy czasie ogrod.... Wspaniale. Zawsze cie podziwiam, spisuje niektore przepisy i wyje z zachwytu nad twoim talentem, choc moze nie zawsze pisze komentarz to zawsze zagladam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny ten przepis na serek topiony, nigdy o takim nie słyszałam. I bardzo podobają mi się te obróżki z koralików!! Przepiękne.

    Zapraszam na Spotkanie HandMadowe, więcej info na http://handmadebizutki-karolcia.blogspot.com/2011/08/zapraszam-na-zlotspotkanie-osob.html

    OdpowiedzUsuń
  24. prezencik powala nic dziwnego że Cie tak zaskoczył.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super prezenty dostajesz, ale nie wiem dlaczego się dziwisz!!!
    Jesteś wspaniała i wszyscy Cię lubią i jak dla mnie jest to oczywiste że dostajesz tyle cudowności.
    Fajny przepis na serek. Koniecznie muszę wypróbować.
    Przepiękne prace i jakie kolory
    Całuski

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie wczoraj myślałam o serze - o ile można myśleć o serze - bo mam ochotę taki prawdziwy twaróg zrobić, jaki ja jadłam w dzieciństwie.
    Pozdrawiam SERdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Janeczko dla mnie jesteś mistrzynią pod każdym względem;)))ależ Bozia cie obdarowała tyloma talentami;)))kremówkę upiekłam z twojego przepisu jest przesmaczna i jedyna jej wada że za szybko znika z blaszki;)))))pozdrawiam cie serdecznie i wypiekami na twarzy czekam co nowego pokarzesz;))

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapraszam po wyróżnienie.
    A nowa biżuteria prześliczna.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Pracowita Kobieto i Nieprzeciętnie Zdolna! Jak patrzę na wszystko co robisz, po prostu brakuje mi słów podziwu. Ale przepis na serek już znałam tyle ze ja dodaję jeszcze jajko. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrych ludzi powinny spotykać niespodzianki !!!!
    Kochana przepis na ser topiony wprawił mnie w osłupinie, pierwszy raz słyszę żeby ser taki można było zrobić samemu ... ( może mało w życiu jeszcze widziałam ).
    Chyba się odważę i spróbuję ?
    Zapraszam na Candy do Galerii Kaprys.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna biżuteria i pyszne smakołyki :)) pozdrawiam cieplutko Viola

    OdpowiedzUsuń
  32. Hi hi ja też wiem od kogo to śliczne makowe pudełeczko :D ale już się wydało :) Twoje sznury tureckie bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  33. ...i wszystkimi łapkami podpisuję się pod komentarzem Katarzyna / Kathryn - sama prawda.
    Moja teściowa też robi taki serek ale tylko z kminkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Biżuteria pierwsza klasa! Sznury koralikowe wyglądają bardzo elegancko :)
    Gratuluje również ślicznego pudełeczka - takich schowków na skarby nigdy dość :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana Janeczko ! cieszę się, że radości Ci przybywa. Kusisz mnie tym serkiem, ale za chwilę wypróbuję, bo jutro robię Twoją kremówkę. Biżuteria jak wszystko czego się dotkniesz jest wspaniała. Ja też siedzę w przetworach, leczo już mam gotowe, teraz robię paprykarza na zimę. Pozdrawiam Cię bardzo gorąco i szczerze i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  36. Mi też brak słów!!!!!!!!!!!!!
    Jak Boga kocham, będą bęcki!!!!!!!!!!
    Jesteś niemożliwa, szalona....kochana i już :***
    Ściskam Ciebie tak, aż Ci wyjdą oczyska!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)