OBSERWATORZY

sobota, 31 lipca 2010

Prawie hurtowo....

Zacznę od przepisów o które prosicie.
Sałatka z zupek chińskich
2 ostre zupki
2 łagodne zupki
kukurydza z puszki
5 ogórków konserwowych
1 papryka świeża lub słoik konserwowej
majonez
jogurt naturalny
Zupki kruszymy na drobno. Dodajemy wszystkie przyprawy, które były w opakowaniu(kwestia smaku) Dodajemy resztę składników i na koniec mieszamy z majonezem i jogurtem.Moje chłopaki lubią ją jeść tak na świeżo, jeszcze chrupiącą,ale lepiej żeby trochę postała i smaki wymieszały się. Gdy makaron zmięknie robi się sałatki jakby więcej.
Leczo z cukinią
Podsmażamy na tłuszczu 1 kg cebuli dowolnie pokrojonej. Przekładamy do dużego garnka, dodajemy 1 kg pokrojonej fasolki szparagowej i 3 papryki. Zalewamy wodą żeby warzywa były przykryte. Gotujemy na pół twardo. Można dodać też dowolną ilość pokrojonych pieczarek. Gdy warzywa trochę  zmiękną dodajemy pokrojoną 1 dużą cukinię i 1 kg pomidorów bez skórki. Na koniec doprawiamy wg  własnego smaku i dodajemy słoik przecieru pomidorowego. Wlewamy do słoików i pasteryzujemy 15 min.  W zimie otwarty słoik to gotowe danie lub można dodać mięso lub wędlinę.
Miętowe ciasto 
1 warstwa to biszkopt upieczony wg własnego przepisu
2 warstwa - 0,5 l śmietany kremówki, 30 dkg pastylek miętowych Goplany, 3 łyżeczki żelatyny
3 warstwa 0,5 l Smietany kremówk, cukier do smaku, 3 łyżeczki żelatyny
Na wierzch starta czekolada albo zielona galaretka
Cała sprawa z tym ciastem to wykonanie miętowej warstwy. Pastylki  miętowe kroimy, dodajemy trochę śmietany   i  mieszając na kuchence podgrzewamy i rozpuszczamy. Powstałą masę mocno schładzamy. Potem wszystko mieszamy z resztą śmietany, ubijamy i dodajemy zimną żelatynę rozpuszczoną w jak najmniejszej ilości wody. Szybko wylewamy na biszkopt. Następna warstwa to prościzna. Ubijamy śmietanę z cukrem lub nie i tak samo jak w poprzedniej warstwie dodajemy rozpuszczoną i schłodzoną żelatynę.
Najważniejsza w tym cieście jest śmietana. Ważne, żeby była dobrej jakości i żebyśmy mieli pewność, że się ubije. Robiłam kiedyś komuś miętusa ze śmietany, która w żaden sposób  nie chciała się ubić i wtedy uratowałam wszystko dodając Śnieżki, ale moim zdaniem to trochę zmienia smak i lepsze jest ciasto  z samej śmietany i cukierków, które niestety odpowiednio kosztują. 
A teraz moje robótki, czyli na początek aniołki




  
Każdy aniołek jest inny. Sama je wymyślam i nigdy nie powtarzam wzoru. Mierzą 12-18cm
A teraz szkatułki




Pierwsze trzy szkatułki są wielkości puszki od orzeszków, bo na niej były suszone. Ostatnia prostokątna jest dużo większa. Pomysły są wyłącznie moje.

Jutro losowanie i ogłoszenie zwycięzców mojego candy. Mam nadzieję,że uda mi się też zaprezentować też zrobioną przeze mnie spódnicę. Pozostaną do pokazania na później,  jeszcze dwa duże anioły, ale nie wykończę ich dopóki nie dostanę zamówienia z allegro, czyli najszybciej w poniedziałek.

25 komentarzy:

  1. Cudeńka u Ciebie jak zwykle. Szkatułki są super (usztywniasz je czy same się trzymają?) A anioły po prostu boooskie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne! Nasuwa się pytanie, czy Ty czasem śpisz? Tyle rzeczy robisz! Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne aniołki i szkatułki.
    A przysmaki Twojej kuchni też kuszą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U Ciebie tyle dla ciała, a do tego całe mnóstwo dla ducha. Aniołki są cudne i szkatułki piękne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczęka mi opada jak oglądam Twoje prace, aniołki niesamowite. Dziękuję pięknie za przepis na leczo!

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczności :)
    dziękujemy za przepisy
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście jesteś jak hurtownia- tyle przepisów i robótek na raz! Szkatułki przepiękne. Ta prostokątna najbardziej mi się podoba :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniołki super :) ale to szkatułkami się będę zachwycać, są niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje za przepis na ciasto miętowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, jak wspaniale, że podajesz przepisy:-)
    Z ogromną przyjemnością z nich skorzystam.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja kiedyś próbowałam robić aniołka, ale jakoś mi nie wychodził i go nie skończyłam, a szkatułki są prześliczne :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie miałam pod poprzednim postem napisać o przepis na ciasto miętowe, a tu już przepis jest :) Dzięki :)
    Aniołki i szkatułki są super, wiem, bo jedną szkatułkę mam, a aniołki też widziałam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekne aniolki i szkatulki! Na pierwszy rzut oka myslalam, ze szkatulki to Chusteczniki. Nie wiem czy u was sa popularne pudelka z chusteczkami, na ktore naklada sie wlasnie stale pudelka zrobione wlasnie albo tak jak Ty robisz Janeczko, albo z drewna czy MDF i decou...
    Mam na koniec pytanie jak te pastylki mietowe wygladaja? (miekie? twarde? w czekoladzie? itd) zebym mogla znalezc odpowiednie u siebie.
    Pozdrawiam i nie zapomnij spac Janeczko ;)
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak armia anielska:)
    Wszystkie prace bardzo dopracowane i piekne.
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne te Twoje prace.Podziwiam i napatrzyć się nie mogę.Sałatka z zupek ciekawa musze spróbować-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za przepis. Aniołki prześliczne.Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze z niecierpliwością czekam, aż pokarzesz swoje nowe szkatułki :) Piękna robota i pocieszne żonkile z wystającymi mordkami.
    Aniołki piękne. Aż trudno uwierzyć, że każdy jest inny, ale gdy się przyjrzeć, to od razu widać. Najbardziej podoba mi się trzeci od dołu, z maciupkimi różyczkami.
    Ciekawa jestem też przepisu na ciasto miętowe. Bardzo lubię miętowe lody, miętowe czekoladki (wielu nie lubi), więc i ciasto bym chętnie przekąsiła :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam niecierpliwie na wyniki candy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przecudne te szkatułki! Anioły też :) Ale jednak moimi ulubienicami są szkatułki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pozdrawiam Ciebie i Twoje cudne anioły! Ale i moje szczególne uznanie mają szkatułki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecudne Twoje prace Janeczko. Bez wyjątku.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wielkie dzięki za przepis na ciasto miętowe :)
    Szkatułki cudne !

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też się zastanawiam, kiedy Ty to wszystko robisz? Musisz być bardzo zorganizowaną kobietą.
    Aniołki i szkatułki są wspaniałe, niepowtarzalnie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne wyroby , bardzo podobają mi się pudełeczka,ciekawie prowadzony blog,można znaleźć wiele ciekawych informacji w zasadzie z każdej dziedziny...Serdecznie pozdrawiam ..

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne prace ! Zapraszam do siebie origami-pasja.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)