OBSERWATORZY

poniedziałek, 11 września 2017

Torba filcowa i drobiazgi

Zacznę dzisiaj od torby filcowej, bo to największa praca jaką udało mi się skończyć w minionym tygodniu. To zamówienie od mojej siostry. Sporo już podobnych toreb dotychczas wykonałam, więc to żadna nowość. Tym razem torba z filcu impregnowanego w kolorze stalowym. Różyczki i listki filcowane na sucho.
Najstarsze zamówienie to ubranko na abażur. Abażur i włoczka pochodzą od osoby zamawiającej.
Tak to wyglądało przed ubraniem ale już po usunięciu przyklejonych frędzli. Później pozbyłam się także  i widocznego sznureczka.
Ubranko wymyślone przeze mnie.
I maleńka zazdrostka z beżowego kordonka Maxi o wymiarach  35mm x 5mm
I ostatnie ze skończonych zamówień czyli serwetki w kształcie liści i dynia dla kota z grzechotką wewnątrz.
Na niedzielę upiekłam sernik.
Lata w tym roku u nas nie było. Kwiaty kwitły najlepiej na  moich schodach, bo nie dostawały tej ogromnej ilości deszczu co te w ogrodzie. Niestety przed wiatrem nie mogłam ich uchronić i często były połamane. Dlatego np datury dopiero teraz zaczynają kwitnąć, bo pierwsze pąki straciły. Teraz więc kilka zdjęć moich roślinek.
Cały czas pracuję nad wdziankiem z koronki irlandzkiej. Mam nadzieję że zdążę bo mam na to jeszcze prawie dwa tygodnie. Skutecznie w dzierganiu przeszkadza  mi robienie zapraw. Ostatnio było to 28 kilogramów ogórków już po oczyszczeniu z których zrobiłam pikle  i papryka. Suszymy też grzyby, które zaczęły rosnąć w większej ilości. W zbieraniu przeszkadzają wciąż deszcze. W planach jeszcze zamykanie w słoiki marchwi i buraczków oraz suszenie warzyw na własną przyprawę warzywną. Zajęć mi więc nie brakuje. Szkoda tylko, że pogoda nie dopisuje bo przy słoneczku pracuje się przyjemniej. 

Serdecznie witam kolejna osobę obserwującą a jednej dziękuję, że jakiś czas gościła u mnie. Dziękuję za wszystkie komentarze. Cieszę się zawsze gdy podoba się to co tworzę. W czasie pobytu na Śląsku zapomniałam zrobić jeszcze zdjęcia pierścionkowi, który należny do kompletu biżuteryjnego. Nadrobię to za jakiś czas, bo moja przyjaciółka obiecała dosłać zdjęcia.
Czarna dama  Urszula97  Krysia Aleksandra Strzelecka   tort wytrzymał podróż przez całą Polskę bo jechał w lodówce  turystycznej
elfi  Joanna przepis na ciasteczka lawendowe zamieszczę w następnym poście 

To wszystko dzisiaj. Dobrego tygodnia życzę i pozdrawiam serdecznie.

40 komentarzy:

  1. O ja cie, jakie wspaniałości! Moja kuzynka będzie zachwycona!;)Twój sernik robi wrażenie nawet na kocie, ho, ho!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Same piękne rzeczy pokazujesz. Daj mi trochę tej siły!!!Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  3. Mobilizujesz do pracy 😄 Torba jest cudna i liściaste setwetki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Janeczko Twoje torby mimo, że znane to i tak zawsze zachwycają :) pozostałe dzieła również piękne - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne prace! Mnie urzekła zwłaszcza filcowa torba - cudowna jest!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ileż Ty masz talentów Janeczko? :) Szczerze zazdroszczę (pozytywnie oczywiście) :)) Torba jest cudowna!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Torba cudowna,kwiatowo to u Ciebie jeszcze cudownie,u mnie już
    jesiennie,po ogórkach skopane,zostały pomidory(oby jak najdłużej),buraki zaprawione(dostane bo moje miały rdzawicę kolejny rok),marchew też pójdzie w słoiki,jeszcze troche zapraw przede mną,czekam na wdzianko,to będzie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Torba jest rewelacyjna :) Po prostu coś pięknego !!
    Jestem nią oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. miło tak wpaść w poniedziałkowy ranek na kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj kochana! Najbardziej urzekło mnie to przepiękne wdzianko na abażur. Toż to prawdziwa metamorfoza - ekstra !!! A i torba filcowa - bardzo gustowna. Na pewno siostra będzie zadowolona i z dumą będzie ją nosiła. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zachwycam się zarówno Twoimi rękodziełami, jak i kwiatami.
    regian

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystkie rzeczy przepiękne pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Janeczko jak zwykle u Ciebie piękne prace! podziwiam niezmiernie! pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy ten kwiat na pierwszym zdjęciu kwiatów to datura taka drobna??
    Ty piękne rzeczy tworzysz Janeczko i dlatego bardzo lubię tu zaglądać:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe prace i kwiaty prześliczne!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Janeczko! Jak zawsze wszystko Cudowne, Torba bardzo piękna Ubranko na abażur Cudowne , Serwetki I koronka również ładne, Ale najbardziej podobają mi się Twoje Kwiatki, Są przeurocze - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. Stunning spread of handmade and natural beauty !

    OdpowiedzUsuń
  18. Torba jest zachwycająca, ale reszta również.

    OdpowiedzUsuń
  19. Miła Janeczko, tu jest zawsze tyle ciekawych wytworów ! Mnie zachwyca torba / koszyk. Jest śliczna, Kwiatki ułożone rewelacyjnie. Kolory są fantastyczne ! Abażur ślicznie skomponowany. Co do słodyczy- to kociak walczył z manierami i pokusami. Uroczy kotek. Kwiatki- ja w tym roku nie mam kwiatków. Cebula gnije! Marchwi nie ma! Trochę jabłuszek.... A swoją drogą jesteś tak bardzo aktywna, że jak ja czasem coś szybko zrobię to dzieci pytają mnie gdzie kupiłam takie dobre baterie Duracell ? :)) Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne prace!!!Przepiękne kwiaty!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  21. I kociak pilnuje serniczka?... :p Torba wspaniale się prezentuje. kwiaty pięknie kwitną- też myślę by zafundować sobie daturę na balkon- piękna jest...

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo pracowity czas za Tobą! Szczególnie bardzo podobaja mi się te serweti w kształcie liści

    OdpowiedzUsuń
  23. Torba filcowa - cudo, robi wrażenie i jest dziś zdecydowanie numerem jeden. A ta mała dynia dla kota jest przeurocza :) Pozostałe prace również super a kwiatuszki ślicznie rosną oby jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Torba zachwycająca. Takie serweteczki w liście dziergałąm namiętnie w latach 80- tych. Moda powraca. Zachwyca mnie kolor Twoch datur. Zazwyczaj spotyka się je w odcieniachbardzo jasnych. Twoje są intensywnie nasycone.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak zwykle wszystkiego dużo i pięknie!!! Uwielbiam białe pelargonie są śliczne!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowna torba jestem zauroczona.Sliczne kwiaty.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Torba jest zachwycająca. Postawić, patrzeć i podziwiać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Torebka jest zachwycająca:) a abażur bardzo pomysłowy:) sama bardzo lubię takie jesienne listki zrobione na szydełko:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale radośnie u Ciebie, Janeczko. Pogoda u nas okropna więc biorę się i ja za robótki. Jutro kończę rehabilitację, pojutrze załatwiam ciężką sprawę (trzymaj kciuki, kochana, aby pomyślnie:-)) i biorę się za fajne rzeczy. I co bawi się kotek dynią z dzwonkiem? hehe też mo zostały dzwonki z jakiś myszek, więc może zrobię jakąś kuleczkę na szydełku. Dynia jest cudna, ale mam takich zdolności. Szkoda, bo bym zrobiła taką ozdobę na stół, hehe Pozdrawiam serdecznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  30. Janeczko, cudownie u ciebie, coś dla oka i ciała. Piękne prace, ty to masz chyba motorek w tych swoich rączkach :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudnie u Ciebie Janeczko ������ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne prace. Kwiaty uwielbiam, lecz w tym roku nic nie sfotografowałam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)