OBSERWATORZY

wtorek, 27 sierpnia 2013

Magiczne Podlasie.

Wczoraj nie było normalnego poniedziałkowego posta robótkowego, bo wracałam z moich krótkich wakacji na Podlasiu. I ten post będzie nietypowy, bo nie pokażę moich prac, tylko podzielę się z Wami moimi przeżyciami związanymi z wyjazdem.  Zacznę od tego co najważniejsze. Jestem zauroczona Podlasiem, zakochana i moje serce tam zostało. Niby jedna Polska a jakże inna. Z mężem i młodszym synem pokonaliśmy ponad 500km w jedną stronę. Planowaliśmy dużo zwiedzać, zobaczyć a przy okazji ja miałam się spotkać z zaprzyjaźnionymi podlaskimi blogerkami Ludą  i Asią. Wyszło całkiem odwrotnie, bo to z dziewczynami spędziłam najwięcej czasu a szczególnie z Ludą. Czułam się bardzo swojsko i myślę, że mogłabym tam zamieszkać w typowym małym drewnianym domeczku z małymi okienkami i ganeczkiem. Ech, takie tam marzenia. Rozmawiałyśmy, rozmawiałyśmy, nigdy nie było dosyć tych rozmów i ciężko się było rozstać. No to teraz zdjęcia. Część zdjęć pochodzi z mojego aparatu a część otrzymałam od Asi.
Najpierw Nowoberezowo, gdzie zatrzymaliśmy się w gospodarstwie agroturystycznym "Berezówek". Było tanio i wygodnie, chociaż bez luksusów. We wsi były dwie cerkwie.

Hajnówka i okolice. Tutaj po raz pierwszy w życiu byłam w cerkwi i zrobiło to na mnie duże wrażenie. Jednak chęć modlitwy pojawiła się nie w cerkwi czy w kościele a w puszczy białowieskiej na widok cudownych starych drzew jak kolumny w świątyni.
Kolejne zdjęcia są z Bielska Podlaskiego.
Białowieża, dokąd wybrałam się z Asią.
Białystok przy pałacu Branickich. Asiu dziękuję.
Dubicze Osoczne u Ludy
I w ogrodzie Asi w Juchnowcu.
Pochwalę się też prezentami od dziewczyn, ale tylko tymi robótkowymi, bo zbyt dużo byłoby do pokazywania. Zostaliśmy bowiem obdarowani zaprawami i innymi wiktuałami, z których część już jest "zagospodarowana". Sama też zrobiłam zakupy, ale to głównie jako prezenty np dla mojej mamy "Wileński kwas chlebowy"
Śliczności,  prawda?? Dziękuję za serdeczne przyjęcie, za czas nam poświęcony, za poczęstunki i prezenty.Dziewczyny za wszystko bardzo dziękuję, także w imieniu moich panów. Mam nadzieję, że jeszcze się spotkamy ale tym razem u mnie. Wczoraj się widziałyśmy a już za Wami tęsknię.

I muszę się jeszcze pochwalić tym co otrzymałam jeszcze przed wyjazdem na Podlasie. Aniu, bardzo dziękuję za wakacyjne pozdrowienia z Zamościa i przesłaną widokówkę.
I jeszcze dziękuję Agnieszce za wspaniałą niespodziankę. Miała mi przesłać tylko amoniak a dostałam....
 Mam teraz swoją pieczątkę.
Mam nadzieję, że uda mi się jakoś wyrównać z Tobą rachunki.

Serdecznie witam nowych obserwatorów. Wszystkim natomiast dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Ludwika  mam nadzieję że spotkamy się we wrześniu w Gdańsku to sama zobaczysz moje filcowe torby, bo mam zamiar je zabrać ze sobą.
bozenawdaniec. też próbowałam namierzyć ofiarodawcę misy, ale niestety. Wysyłała osoba, która tą misę wykonała a nie podarowała.
KasiaN  moje filcowe torby jeszcze przed wszyciem podszewki ważyły po ok 250g a czesankę kupowałam TU
eumycha ej, życie często zaskakuje. Mi się wydawało że na Podlasie to bardzo daleko a jakoś się udało. Już mam różne plany na przyszły rok. Zobaczymy.
Violetta Sułkowska przepis na jagodzianki jest w zakładkach w moich przepisach a miętowy murzynek to zwyczajne ciasto kakaowe plus krople miętowe

I to na dzisiaj tyle. Uciekam, bo po wyjeździe trzeba wszystko ogarnąć. Czeka więc na mnie spore pranie i sprzątanie. Miłego dnia i tygodnia życzę. Buziaki i uściski przesyłam.

1. och widzę że wyjazd się udał! Najciekawsze to chyba te spotkania z innymi ludzmi... A pieczątka świetną dostałaś! No i widać na zdjęciach Twoje cudeńka w użyciu!

2. To musiał być piękny urlop. Nie wiem czy tylko ja to tak odbieram, ale patrząc na zdjęcia wydaje się jakby zycie tam toczyło się własnym, wolniejszym rytmem:)
    Pozdrawiam:)

3. wspaniały wyjazd, cudne prezenty....

4. Witaj Janeczko! Wiedziałam, że pokochasz Podlasie:) To jest naprawdę magiczna kraina i zostawia się tam cząstkę serca.. Dziękuję Ci za ten wpis - uśmiechnęłam się do moich znajomych miejsc i ulubionych zakątków podlaskich:) Serdeczności!

5. Janeczko to pozwiedzałaś co nie co :)
    Wyjazd dobrze robi, a ja dzięki temu mogę popodziwiać piękne krajobrazy , jak i zdjęcia z Tobą :)
    Miłego dzionka życzę :)
    Ilona

6. Piękne miejsca odwiedziłaś i jeszcze piękniejsze prezenty dostałaś :) Pozdrawiam cieplutko

7. Jak tu nie zaglądać do Ciebie ? Tak miło i sympatycznie :))

8. beautiful place sounds like a great sites, relaxing visit!

9. szybciorem pościka napisałaś...
    Janeczko... Podlasie bez Ciebie smutne !
    miałaś parę dni wytchnienia od robtek więc dopiero teraz dasz sobie po robocie... hihi
    serdeczności posyłam

10. Miło wraca się do domu zawsze.Widać że wypad na Podlasie był udany a robótki poczekają.Pozdrawiam serdecznie.

11. rzeczywiście przepiękne widoki :) super, że miałaś udane mini wakacje :)

12. Piękne miejsca i wspaniali ludzie:))))Pozdrawiam serdecznie:)

13. Janeczko, szkoda,że nie zapytałam Ciebie w jakie rejony Podlasia jedziesz. Ja mieszkam między Bielskiem Podlaskim, a
    Juchnowcem. Byłyśmy tak blisko!!!
    Fajnie, że miło spędziłaś czas.
    Pozdrawiam.

14. Nie dziwię się, że serce Twe zostało w tych miejscach. Tam jest cudownie. W dodatku tak miłe i fajne dziewczyny na Ciebie czekały ! fajne prezenciki dostałaś. Co do pieczęci to ta niespodzianka jest niezobowiązująca i najważniejsze że sprawiła Ci radość, więc nic nie kombinuj. Buziaczki posyłam.
    Do zobaczenia wkrótce Janeczko

15. Janeczko widzę, że spotkania bardzo się udały:) Zostaną miłe wspomnienia i tęsknoty:) Fajnie, że pokazałaś się w dzierganej bluzeczce i błękitnej spódnicy:) Pozdrawiam:)

16. Pieczątka jest nadzwyczaj udana, brawo!

17. zatem wyjazd bardzo udany,Podlasie naprawdę jest cudowne,a prezenty cudowne.

18. Cudownie Janeczko!!!! Piękne miejsca, fantastyczne klimaty, śliczne zdjęcia!!!!! Uroczo, nie mogę się napatrzeć. Czas miło spędzony mija szybko ale zostają w pamięci milutkie wspomnienia. Fajnie, że odpoczęłaś od pracy a wypoczynek na pewno zasłużony:) pozdrawiam

19. Och Janko, Janko! Prawdę Asia napisała, pusto tu bez Ciebie się zrobiło :( Przebieram w pamięci chwile, spędzone z Tobą i myślę, jak dużo jeszcze mamy do powiedzenia sobie. Ale mam nadzieję, że jeszcze troszkę pożyjemy i jeszcze się spotkamy :) Buziaki!

20. I kogo ja tu widzę! Dwie moje ulubienice blogowe! ;) Ale Wam fajnie!
    A ja w sobotę też spotkam się z siostrą blogową...
    Buziaki dla Was kochaniutkie!

21. Zostały wspomnienia i opowieści , pozdrawiam Dusia

22. Ale sliczny kawalek Polski i Janeczka:)

23. Dobrze, że wróciłaś, bo poniedziałku brakowało. Dziękuję za zdjęcia podlaskie - wspominkowo mi się zrobiło. Liczę na spotkanie wrzesniowe. Pozdrawiam

24. Miałaś bardzo fajne wakacje:)spotkania z blogerkami w realu zawsze należą do niesamowitych atrakcji:)))

25. a jeszcze miałam dodać ,że świetnie wyglądasz:))))pozdrawiam

26. Cieszę się, że wyjazd się udał. Widoki rzeczywiście super- chyba trzeba będzie kiedyś pojechać w tamte strony.
    Pozdrawiam.

27. Ale fajne spotkanie, zazdroszczę, nasze nie wypaliło :-(

28. Bo NASZE Podlasie jest cudowne!!! :-) pozdrawiam ciepło z Białegostoku :-)

29. Bardzo udany wyjazd i fotki prześliczne, aż miło pomarzyć:)
    pozdrawiam, Marlena

30. zapraszam na mojego bloga, czeka wyróżnienie :)

31. Ależ tak pięknie! Nigdy nie byłam, ale kto wie, może kiedyś i w tamte strony mnie droga zaprowadzi. Piękne te cerkiewki. Moja Rodzina jest właśnie mieszana, prawosławno-katolicka, więc mam sentyment do obu religii-choć sama nie praktykująca jestem i na co dzień nie chodzę do kościoła, ale uwielbiam zwiedzać kościoły i wszystkie tkz święte miejsca, bo jest tam szczególna atmosfera. Z resztą zawsze w kościołach beczę i wtedy ludzie się na mnie gapią, dlatego jeśli mogę to odwiedzam takie miejsca kiedy nie ma tam dużo ludzi,;-) a najbliżej Boga czuję się właśnie gdzieś na odludziu, blisko przyrody w miejscach gdzie możemy pogadać sobie tak "sam na sam" i gdzie mogę otworzyć się przed Nim tak jak małe dziecko przed Matką/Ojcem ;-) Cieszę się, że wycieczka była tak udana i, że jesteś tak bardzo z niej zadowolona. Buziaki Janeczko!

32. Przepiękne zdjęcia! Urlop musiał być magiczny ;) Ja też mieszkam na wschodzie, nad Bugiem i kocham swoją okolicę właśnie za ten niezwykły "małomiasteczkowy" klimat...

33. Janeczko dziękuję za namiary :)) Widzę że odpoczęłaś :)) pozdrawiam Viola

34. Kochana Janeczko
    wczoraj wróciłam z długiego wyjazdu w góry,i taką niespodziankę zastałam :)
    bardzo, bardzo serdecznie dziękuję za pamięć, życzenia, cudną kartkę i prześliczną bransoletkę :) co za niespodzianka!
    DZIĘKUJĘ :D

35. W te wakacje równiez zwiedziałam te regiony Polski. Pięknie było :)

36. W tym pięknym Ludkowym domku z niebieskimi okiennicami też mogłabym zamieszkać, choćby jako krasnoludek.
    Ściskam Cię Januś po powrocie, niepocieszona w zapracowaniu moim.
    :***

37. Jest 1.00 w nocy, a ja co ? Czytam blogi i mówię sobie,że na Janeczce kończę :)Ode mnie na Podlasie to rzut beretem , a nigdy jeszcze nie byłam. Może namówię męża..... tak piękne zdjęcia zrobiłaś....Pozdrawiam gorąco!

38. Janeczko ja również jestem miłośniczką Podlasia,tego klimatu szczególnie na wsiach i domów z drewna.Piękno tej krainy jest niezaprzeczalne, a Białowieżę uwielbiam.
    Wspaniałe wakacje i niezapomniane przeżycia.
    Zdjęcia piękne,pozdrawiam:)

39. Janeczko, popieram Cię w 100 procentach!!! Podlasie jest cudne, malownicze, ma swój niepowtarzalny klimacik. Miałam szczęście być kiedyś z wizytą u Asi, więc niektóre pokazywane przez Ciebie miejsca widziałam w realu.
    Luda ma c u d o w n y domek!!!!!!!
    Pozdrawiam Was cieplutko:)

40. Piekny wyjazd. Zawsze gdzies zostawiamy to nasze serce.....

41. Jesteś bardzo wszechstronna tyle pięknych rzeczy ciężko wybrać tą najpiękniejszą a samo Podlasie przepiękne wspaniale przedstawione w Twoich ujęciach ...Pozdrawiam wieczorowo ..

42. Gratuluję tak spędzonych wakacji!!!!!!! A spotkania z dziewczynami zazdroszczę!!!!
    Cudności dostałaś :)

43. Kochana Janeczko!!!tak się cieszę że udało Ci się tyle Pięknych Spotkań...ale jak Ty ślicznie wyglądasz:))))))

44. Jeszcze w tym zakątku naszej pięknej ziemi nie byłam. Wciąż powtarzam, tym którzy na wojaże zagraniczne się wybierają, że puki naszej polskiej ziemi nie obejrzę to za graniczne wycieczki mnie nie zachwycą. Serdecznie pozdrawiam.

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)