OBSERWATORZY

poniedziałek, 28 września 2020

Szalone swetrzysko na drutach.

Swetrzysko jest szalone przez kolory włóczki z której zostało wykonane. Dostałam prawie tęczową włóczkę Malou Light Color w prezencie. To szlachetna ale i droga włóczka. Ma swoje dobre i gorsze strony. Wcale nie posiada skrętu, jest bardzo puszysta ale dobrze się pruje i nie widać po niej tego prucia. Pomysłów było sporo, więc bez prucia się nie obyło, tym bardziej, że każdy motek włóczki miał inny układ kolorów i zaczynał się w różnych miejscach. Szkoda było ją ciąć żeby dopasować pasy kolorów. Poza tym niestety włóczka droga, ale supełków sporo i to takich nie bardzo , bo np. kolor żółty łączono z niebieskim itp. Koncepcja zmieniała się co chwilę, bo nic mi się nie podobało. Wyszedł w końcu płaszcz który w składzie ma w większości  alpakę. Jest duży, ale lekki  bo waży trochę więcej niż 50dkg. W prezencie dostałam 10 motków po 50g i dokupiłam 1 sztukę w jednolitym kolorze na wykończenia, żeby go trochę uspokoić. Użyłam drutów nr 5. Całość wykonana jest ściegiem francuskim, tylko w różnych kierunkach. Jedyne szycie jest na ramionach. Wczoraj sweter miał premierę i wzbudzał zainteresowanie. Jestem emerytką, ale lubię kolory. Czasami czuję się nieswojo w czarno-szaro brązowym tłumie.

Na różnych zdjęciach są różne guziki. Na początku przyszyłam niebieskie, ale okazały się za małe, więc zmieniłam je na żółte. Jeszcze muszę trochę skrócić rękawy, ale to drobiazg, bo trzeba je po prostu  trochę podpruć. 

Oprócz swetra zrobiłam jeszcze kilka innych prac, ale to pokażę za tydzień, a dzisiaj jeszcze tylko kartki na różne okazje.
To tyle dzisiaj. Bardzo dziękuję za wszystkie życzenia szczęścia dla Młodych. Dobrze że już po ślubie i weselu, bo u nas w powiecie kościerskim coraz więcej zakażeń na korona wirusa i nie wiadomo jaka będzie  sytuacja z takimi imprezami w najbliższym czasie.
Dziękuję także za wszystkie odwiedziny i komentarze.

Lawenda według życzenia moje kreacje
.

Promyk  rączki do torebek kupiłam na Allegro a sznurek to Yarnart Macrame Cotton 781 bordowy
Ewelina  ten ślub to było dla mnie naprawdę mocne przeżycie. Oczywiście płakałam.

Pokazałam wszystko co mogłam, więc czas kończyć ten dzisiejszy post. Udanego tygodnia Wam życzę chociaz pogoda nie rozpieszcza. U nas bardzo, bardzo mokro i z przerwami pada od kilku dni. Uściski serdeczne.

24 komentarze:

  1. Witam Pani Janeczko💖uwielbiam oglądać wszystkie Pani prace.Od 4 lat zaglądam co poniedziałek a dzisiaj odważyłam się napisać komentarz.Wszystkiego Najlepszego dla Młodej Pary💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweter jest piękny i unikatowy, wspaniałe pobawiłaś się włóczka.Super pomysł.Weselna Janeczka piękna.👌👌❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kolorowy, choć kompletnie nie w moim kolorze, bo u mnie to musiałby być czarny :) to i tak uważam że jest świetny. I miałas przy nim sporo pracy. kreacje piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny sweterek, rozjaśni jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie wyglądasz,a sweterek bardzo udany

    OdpowiedzUsuń
  6. No pięknie tęczowy sweterek:)super ,ze taki lekki:))kreacje miałaś piękne:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwię się, że wzbudzał zainteresowanie. Świetny jest i tyle w nim fantazji!

    Gratulacje dla Młodych. My jeszcze przed wielkim dniem i stres jest...

    OdpowiedzUsuń
  8. Janeczko cudnie wyglądałaś w tych niebieskich dodatkach :) A szalony sweter podoba mi się z tyłu- z przodu zbyt szalony :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie zrozumiem jak można na dwóch drutach zrobić takie cudo ze z każdej strony inny wzór ( nie myślę tu o kolorach ) mój rozumek nie ogarnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. o właśnie, też zachodzę w głowę jak to zrobić? :-)) super wygląda ten płaszcz :-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super pomysł, płaszcz wyszedł niesamowicie. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sweter wygląda bardzo efektownie, podziwiam za takie cudo, kawał wspaniałej pracy za Tobą! Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądałaś pięknie i elegancko Janeczko. Bądźcie zawsze wszyscy szczęśliwi. A sweter- płaszcz jest przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podobają takie kolorowe stroje. Wygląda to świetnie! I całe szczęście, że lubisz kolory i ładne stroje - przynajmniej nie dopada Cię szarzyzna.
    Piękne kartki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sweter bardzo pomysłowy i faktycznie kolorowy, ale czy szalony? najserdeczniejsze życzenia dla Młodych:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny sweterek i urocze karteczki!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny sweterek. Fantastycznie, że lubisz kolory, a nie otaczasz się smutnymi szaro-burymi rzeczami. Oczywiście jak przystało na mamę pana młodego wyglądałaś elegancko. Wykonane przez Ciebie dodatki naprawdę robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne swetrzysko :))). I fajnie, że w dodatku leciutkie :). Znakomicie sobie poradziłaś z układem kolorów! Zwykłe paski byłyby nudne, a taka kompozycja zdradza, że robiła to osoba kreatywna, z artystyczną duszą :). Podoba mi się Twoje podejście do kolorów :). Ja za młodu uznawałam za jedynie słuszny kolor czarny, ale z biegiem lat ubieram się coraz bardziej kolorowo :).

    OdpowiedzUsuń
  19. Janeczko, fotki rewelacja, jestes piekna kobieta! Tak trzymaj! Swietnie wygladasz w tej narzutce i bizuterii. Jeszcze raz gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  20. Sweter robi wielkie wrażenie!!! Układ cieniowanych kolorów rewelacyjny! Twoja praca włożona w to swetrowe dzieło jest nieoceniona.
    Świetnie wyglądałaś na ślubie Syna!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jadziu super pomysł - swetr rewelacja taki radosny - podobają mi sie te kwadraciki :) Piękne kartki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)