OBSERWATORZY

poniedziałek, 6 marca 2017

Koralikowy karnawał, szydełkowa Wielkanoc i frywolitkowa Komunia św

Zacznę więc chronologicznie. Z karnawałem kojarzy się mocno błyszczący komplet biżuterii wykonany z czarnych i przezroczystych czeskich kryształków z powłoką AB i srebrnych koralików TOHO.
Pierścionek wykonywałam po raz pierwszy w życiu. Namęczyłam się przy nim okrutnie, dopóki nie zorientowałam się, że używam niewłasciwych koralików. Potem poszło już gładko i myślę, że nie był to mój ostatni koralikowy pierścionek
Teraz czas na wytworki wielkanocne. Znowu robiłam coś po raz pierwszy. Chodzi głównie o kokoszki wykonane jak życzyła sobie klientka według wzoru splocika. Wzór ten jest powszechnie znany. Oczywiście nie byłabym sobą gdybym czegoś nie zmieniła.Nie podobały mi się płaskie głowy kokoszek. Po wykonaniu jak we wzorze dwóch kółek i połączeniu ich, przewróciłam robótkę na druga stronę. Od razu główka zrobiła się bardziej przestrzenna. W ogonie też dodałam jeden rządek łańcuszków drugim kolorem,Tak według mnie jest ładniej.
Zmniejszyłam też wzór mojej kurki. Teraz jest za mała na jajko, więc w środku ma wypełniacz i nie jest "pusta".
Podobnie wypełniony jest mały baranek. Temu zrobiłam inne niż dotychczas runo, bo ściegiem pętelkowym.
Serwetka w wiosennych kolorach ma średnicę 45 cm.
A jajeczko ubrałam w koralikowe ubranko. Zdjęcie fatalne, ale robione wieczorem przy sztucznym oświetleniu
Jak wspominałam w poprzednim poście pracowałam też nad pierwszym zamówieniem komunijnym. Robi się już następny. Ten składa się z  wianka frywolitkowego i profitki na świecę, a jak się wczoraj dowiedziałam, mam dorobić jeszcze 4 spinki.
Widać tu zbyt długie gumki, ale pozostawiłam je celowo, bo nie wiem jak gruba będzie świeca,
Już nie w temacie komunijnym, ale to też frywolitka a dokładniej kolejny frywolitkowy różaniec.
W tym tygodniu urodziny będzie miał mój młodszy syn, więc czeka mnie większe pichcenie. Na tą niedzielę zrobiłam więc coś prostego bez pieczenia. Kakaowe herbatniki, krem budyniowy i śmietana.
I na koniec muszę się pochwalić prezentami, które dotarły do mnie od Agi Chmurki. Bardzo, bardzo dziękuję za te cuda. Widać że dużo serca włożyłaś w ich wykonanie.
I w przybliżeniu
Witam serdecznie nowe 2 osoby obserwujące. Wszystkim bardzo dziękuję za odwiedziny i cieszące moje serce komentarze. Coraz ich mniej, więc każdy jest na wagę złota/
barbaratoja  Basiu, jeżeli masz możliwości, to moje drzwi zawsze stoją otworem dla Ciebie a adres znasz
Jadwiga Kluczyńska  wiem, że różaniec dotarł. Mam nadzieję, że sprawił ci trochę radości
Joana   Moje prace powstają w większości bez schematów. Ten łabędź też nie ma wzoru.

Tyle dzisiaj. Życzę Wam udanego tygodnia i pozdrawiam serdecznie. Do napisania!

31 komentarzy:

  1. Janeczkowo u Ciebie jak zwykle same piękności. Komplet ściegiem flat spiral mnie oczarował. Nawet nie wiedziałam, że można nim zrobić naszyjnik. Kokoszki i baranek są piękne. A ta wiosenna serwera - wspaniała. Komplet komunijny bardzo piękny i delikatny, tak jak i różaniec. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry :) jak zwykle przepiękne rzeczy! a kokoszki są po prostu urzekające i cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne prace! Szczególnie spodobała mi się serwetka. Właśnie takie serwetki - kolorowe z trójwymiarowymi kwiatami - lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda Twoja praca zawsze mnie zachwyca :) I zawsze jestem pod wrażeniem ilości i różnorodności prac, które pokazujesz w każdym poście :)Wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne prace ,a różaniec cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prace Twoje Janeczko wszystkie są piękne,zachwycam się różańcem i serwetką.Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Janeczko, same piękności u Ciebie. Czy Ty masz własną stronę internetową, bo te wszystkie prace trzeba w jednym miejscu zgrupować- ten ogrom wysiłku i talentu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś niesamowita,Ty to potrafisz czarować tymi Twoimi rączkami!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurki są fantastyczne, takiej serwetki jeszcze nie widziałam, jest bardzo oryginalna!!! Reszta piękności!!! Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, ja posłusznie melduję, ze co poniedziałek podpisuję ( a właściwie nie komentując nie podpisuję) listę. Wszystko piękne jak zwykle, a ja postaram się zostawiać dwa słowa po przeczytaniu. Jestem w Niemczech i choć czytam regularnie, nie zawsze mam wenę do pisania. Pozdrawiam Ania z podkarpackiego (licznik swego czasu złapałam i mam piękny komplet frywolitkowy)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko bym musiała wymienić z osobna, bo każda jedna rzecz jest cudna. Frywolitkowe ozdoby - przepiękne. A ta serwetka jaka śliczna. Janeczko, jesteś niesamowita!Miłego tygodnia Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż tu napisać,Janeczko ile razy do Ciebie zaglądam to same piękne prace oglądam,zachwycam się każdą wykonaną przez Ciebie rzeczą.Frywolitkowy różaniec wspaniały,nie wspomnę o komunijnym wianku i profitce na świecę.Kokoszki i baranek odjazdowe i piękna biżuteria.
    Podziwiam Twoją pracowitość,chociaż nie zawsze zostawiam komentarz.
    Prezenty dostałaś prześliczne,aniołek wspaniały:)
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowności!!!Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne, zachwycające prace! Cudna biżuteria, prześliczny zestaw komunijny i piękny różaniec. A we władaniu szydełkiem jesteś mistrzynią!
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Biżuteria prezentuje się cudnie. Też robię kurki wzorem od Splocika tylko tym razem z anilany. Wychodzą większe.
    Tym razem jestem bez autka i z chorym barkiem, więc większe ruszanie się nie wchodzi w rachubę.Napisałam tylko, że jestem bliziutko. Dziękuję za zaproszenie, następnym razem będę w szpitalu chyba w kwietniu 18 r, wtedy z przyjemnością Cię odwiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. No cóż,tak piękne WSZYSTKO co zrobiłaś,że mogę tylko zrobić wielkie ACH!!!!!!! I OCH!!!!!!!!
    Uściski- czarownica:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Janeczko, same cudowności u ciebie. Przejrzałam poprzednie posty, cóż mogę powiedzieć, same ochy i achy!!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie jak zawsze - frywolitkowa biżuteria - majstersztyk!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne prace :) Zachwycił mnie komplet komunijny :)
    Piękny prezent dostałaś od Agi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Janeczko Droga, różaniec dotarł, sprawia mi nieopisaną radość; jest boski. Podarki wspaniałe otrzymałaś ;) Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Janeczko! U Ciebie jak zawsze wszystko Przeurocze, Serweta przecudna Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  22. Everything is always a treat to see on your blog love the tails with extra and beading too tatting, you are always making so many beautiful things 💟🌸💟

    OdpowiedzUsuń
  23. Kurki śliczne. I ten komplet koralikowy! Podziwima twoej zręczne ręce!

    OdpowiedzUsuń
  24. Janeczko jakie wesołe te kokoszki, jestem zachwycona,hehe Serweta wielkanocna piękna. Wszystko podziwiam. Pozdrawiam Cię serdecznie. Uściski cieplutkie na rozgrzewkę bo zimno i ponuro :-))

    OdpowiedzUsuń
  25. I piękne prezenty dostałaś! :-) Zajrzę do twórczyni...

    OdpowiedzUsuń
  26. Janeczko znowu same wspaniałości, kurki są tak urocze i wesołe, że aż mi się Świąt zachciało :) komplet komunijny i różaniec cudowne. Serwetka oryginalna i wiosenna bez dwóch zdań i bardzo się cieszę, że moje wytworki dotarły i się spodobały. Cieszę się niezmiernie i pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem wielką fanką Twoich frywolitek komunijnych:))gdybym miała małą dziewczynkę to szła by do komunii w wianku zrobionym przez Ciebie:))))

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem jak Ty to robisz, że nawet gdy piszesz, że to pierwszy raz, to nigdy tego nie widać :)
    Jak zawsze wszystko bardzo ładne, jednak u siebie najchętniej zobaczyłabym serwetkę:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Janeczka, śliczne, bardzo piękne prace. Jak Ty znajdujesz czas na tworzenie wszystkiego, tak rozkosznego w tak krótkim czasie. Zawsze twierdziłam, że jestem leniwa i patrząc na Twoje dzieła, to potwierdzenie tej tezy :). Super prace :)
    buziaki
    http://domklary.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo piękna biżuteria. Jestem w szoku, że wykonujesz ją samodzielnie bo jest przepiękna. Chociaż troszkę nie w moim guście bo jest zbyt masywna, ale nadal uważam, że jest piękna. Super robota!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)