OBSERWATORZY

poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Coś nowego

Myślałam, że szydełkowanie po tylu latach, nie ma już przede mną tajemnic. Myliłam się. Przy tej serwetce nauczyłam się wiele nowego. Ciężko to było ogarnąć bo na filmikach język całkiem niezrozumiały, ale po jednym przedpołudniu z nosem przy ekranie komputera postanowiłam spróbować. Nici to kordonek nowosolski nr 12 i szydełko nr 3. Wielkość to około 100 x 50 cm ale to widać na zdjęciu z blokowania, gdy serwetka rozpięta jest na styropianie o tej wielkości.
Tu podczas blokowania
A to kwiatki, które sprawiły mi najwięcej trudności. Aż trudno uwierzyć ale białe kwiatki i zielone listki to jeden rząd serwetki.
Jak zwykle prac szydełkowych u mnie zawsze sporo. Wspominałam w poprzednim poście że na wyjeździe robiłam male serwetki, które miały zdobić pokrywki dżemów. Ich zdjęć niestety nie mam. Miało być ich 24. Teraz wykonałam brakujące. Zdjęć dużo a każda serwetka inna. Nici to kordonek nowosolski nr 4, szydełko 1,0. Wielkość bez blokowania około 13-14 cm
Oprócz zamówień szydełkowych otrzymałam zamówienie na kartkę z okazji 80 urodzin. Oto ona
To jeszcze nie wszystkie zaległości ale zostawiłam coś na następny post, bo ostatnio wróciłam do dziergania czarnej koronki irlandzkiej i po prostu nie miałabym co pokazać, bo daleko jeszcze do końca . Mam jednak zamówienie na szydełkowe ozdoby jesienne, więc będę dziergać je prawdopodobnie jednocześnie. Czekają tez kolejne zaprawy, bo jeszcze rośnie cukinia, reszta ogórków na pikle, marchew i buraczki. zacznę też suszyć warzywka na własną przyprawę warzywną. Jak zwykle jesień będzie pracowita.

Bardzo dziękuję wszystkim za odwiedziny na blogu i komentarze.
bozenas  późniejszą jesienią prawdopodobnie wybiorę się w tą trasę jeszcze raz, więc jeżeli tylko wyrazisz chęć to możemy się spotkać.
Urszula97  grzybów za wiele nie nazbieraliśmy. Trochę kurek i 4 podgrzybki. Niestety u nas było za sucho, może gdyby więcej popadało. Liczymy na to że jeszcze grzyby będą. Takie zdjęcie na szybko z telefonu
Elunia  Ciebie tez Elu bardzo bym chciała poznać.

Jakoś w ostatnich latach mniej było takich spotkań w realu. U mnie drzwi zawsze są otwarte na gości i zapraszam jeżeli ktoś zawita na Kaszuby. Tymczasem życzę wszystkim udanego tygodnia i pozdrawiam serdecznie.

20 komentarzy:

  1. Bajko ty moja - toć to szydełkowy zawrót głowy:))
    Ta zakręcona serwetka - mistrzostwo świata, a i te maluszki są cudne. Nie znam kordonka nowosolskiego, będę musiała spróbować, bo robótki wyglądają dobrze.
    U mnie także grzybów jak na lekarstwo, a szkoda, bo mi się wszystkie zapasy kończą.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta serwetka z kwiatkiem jest prześliczna!!:) Gratulacje za wykonanie, bo ja ją tylko podziwiałam i nawet nie próbowałam się za to zabierać. No za wysoki poziom jak na moje umiejętności...
    małe serwetki są super i świetny pomysł, by zdobiły słoiczki:) Kartka cudowna:)
    ojej to sporo pracy jeszcze przed Tobą, ale za to jak miło będzie zimą do takich zapasów sięgać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nenufarowa serweta jest obłędnie piękna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile serweteczek powstało... a ta pierwsza jest rewelacyjna. Widziałam kiedyś zdjęcia takich na pintereście,a le wzorów do nich nigdzie nie było więc na patrzeniu się skończyło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie cudeńka Jadziu, dosłownie szczęka opadła mi z wrażenia. Podziwiam precyzję wykonania. Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Janeczko, jak zawsze, Twoje prace zachwycają. Ta największa serweta to wprost cudo. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. serwetka to cudne nenufary, a że zrobione w 1 rzędzie to aż głową kręcę z podziwem

    OdpowiedzUsuń
  8. serwetkowa szaleństwo,zapraszam w bieszczady,jak bedziesz kiedyś na południu polski to serdecznie zapraszam do Jasła

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta serweta to oryginał,czego ludzie nie wymyślą,ten ostatni rząd to jakiś myk czy koszmar ale poradziłaś,brawo.U nas grzybów chyba nie będzie za sucho.Serwetki na słoiki cudowne,czekam na czarny ciuszek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Imponująca ta serweta z kwiatami, podziwiam!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Janeczko! Serweta jest Przepiękna,Małe serwetki są Urocze A karteczka Cudowna - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. Serwetka z lilią jest cudna:))Janeczko:)oczywiście ,że chciała bym się spotkać ,więc jeśli będziesz się wybierała to daj znać:))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Serweta naprawdę niezwykła Janeczko. U nas też na razie grzybków nie ma, ale owoców mnóstwo, teściowa przerabia i obiecała powidła ze śliwkami na razie bo ja najbardziej lubię, hehe Uścisków moc:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie macie na Kaszubach , dowiedziałem syna w Siemirowicach i po raz pierwszy zwiefzilam Kaszuby
    Pozdrawiam serdecznie z Gór Świętokrzyskich
    Bożena

    OdpowiedzUsuń
  15. ta serwetka w 3D to nawet nie wiem jak nazwać , mistrzostwo galaktyki chyba , nie położyłabym jej nigdzie bo od razu przez przypadek ktoś by coś rozlał a wiadomo takie blokowanie to żmudna robota a ja choleryk jestem :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta pierwsza to istny majstersztyk :)przepiękne:)Podziwiam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsza serweta, po prostu cudo!!

    OdpowiedzUsuń
  18. łał ale wspaniała serweta piękna i taka ozdobna :) I wysyp podkładek cudny co jedna to ładniejsza :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne prace, ale ta pierwsza serwetka jest boska! pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)