OBSERWATORZY

poniedziałek, 19 marca 2018

Urodziny mamy

Moja mama w minionym tygodniu skończyła 85 lat. Urodziła się na obecnej Białorusi ale niedaleko Wilna. A jak Wilno to oczywiście Matka Boska Ostrobramska. Wyszyłam koralikami jej wizerunek. Radość mamy była ogromna.  Ja nie do końca jestem zadowolona z efektu, ale to po prostu mój kolejny pierwszy raz. Znowu nauczyłam się czegoś nowego.
Wyszywałam ikonę koralikami mniej więcej rozmiaru  Toho 11. Trochę ich zostało, więc żeby nie powiększać koralikowych zapasów, powstały 4 bransoletki. 
Jak urodziny to musiał być tort. Razem z babcią  świętował urodziny mój młodszy syn. Upiekłam zielony tort bo szpinakowy z kremem ajerkoniakowym. 
I w przekroju już na imprezie urodzinowej w Gdańsku.
Tyle o urodzinach. Teraz będą zdjęcia serwetek. Znowu robione w pośpiechu bo tuż przed wysyłką.  Kordonek Maxi a rozmiar pierwszej 80 cm, następne po 70 cm i trochę więcej, a ostatnia 36 cm.
Oprócz tego wszystkiego miałam zamówienie na ubranka butelkowe dla pary. Tym razem na rocznicę  ślubu, więc kobieta w ecru a nie bieli. 
Zrobiłam tez w końcu coś dla siebie. Już dosyć długo pewien sweterek leżał w szafie bo miał za duży dekolt. Pomyślałam, posiedziałam z szydełkiem i miałam nowy ciuch na uroczystość urodzinową  mamy.
Uff znowu długo było. Dziękuję  wszystkim którzy dotrwali do końca i każdemu kto mnie nadal odwiedza na blogu. Wielkie buziaki za przemiłe komentarze. 
Uciekam do obowiązków, bo wiadomo jak to przed zbliżającymi się świętami jest. Pracy choćby z porządkami sporo. Najgorsze że na razie nie mogę powalczyć z myciem okien bo niby kilka dni słonecznych było ale wiatr głowy chciał pourywać. Udanego uśmiechniętego tygodnia Wam życzę i do napisania.

34 komentarze:

  1. Obraz wyszedł ślicznie:) i super pomysł z wykorzystaniem resztki koralików. Przepiękne serwetki wykonałaś:) już nie wspomnę o Twojej pomysłowości na "uratowanie" ciucha z dużym dekoltem. Jak zwykle u Ciebie dużo cudów, którymi można na początku tygodnia się zachwycać;)
    ja myłam okna jak w zeszłym tygodniu była wiosna, ale przyszła zima (okna od ruchliwej ulicy)znów wyglądają paskudnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam obraz. To mozolna praca , ale jaki efekt. Nie dziwie sie, że niesie dla mamy dużo radosci, bo taki pomysł .....Tort, mniam, a i oko cieszy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem cudowne prace.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Żmudna praca z koralikami, ale efekt oczy cieszący.
    Kilka tat temu, w czasie urlopowego pobytu na Mazurach, korzystając z oferty tamtejszego biura podróży wybrałam się na wycieczkę do Wilna, miałam zatem okazję zobaczyć obraz Matki Bożej Ostrobramskiej na żywo.
    "Zagospodarowanie" dekoltu w bluzce rewelacyjne, a i serweteczki mi się podobają - ładne wzorki wybrałaś.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamie i synowi przesyłam serdeczne życzenia.Obraz cudowny i pozostałe prace też.Tort urodzinowy zachwycający,wielka szkoda że nie mogę kawałeczka spróbować.Miłego tygodnia i słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czoła chylę Janeczko, po raz kolejny :) Niesamowite są wszystkie Twoje prace, a ilość tygodniowego "urobku" wręcz powala :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudne prace, a koralikowy obraz po prostu.. no brak słów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna Matka Boska, czego jeszcze nie zrobisz?Byłam i widziałam MB.Ostrobramską i odnowione Wilno,cudnie.Zdrowia i serdeczności dla jubilatów.Serwetki prześliczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie jak zwykle

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny obraz dla dostojnej Jubilatki :):)))
    Świetne serwetki , a butelkowe ubranka fantastyczne !

    OdpowiedzUsuń
  11. Obraz piękny, nie dziwi że zachwycił mamę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny obraz. Podoba mi się haft koralikami i mam nadzieję, że kiedyś się go nauczę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Janeczko obraz jest cudny! Wcale się nie dziwię, że mama była zadowolona, bo to naprawdę wielkie dzieło :) Reszta Twoich prac też piękna, ale obraz po prostu przyćmiewa wszystko i powala na kolana - ile pracy przy tym musiałaś włożyć- ekstra :) Pozdrawiam ciepło mimo śniegu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obraz rewelacyjny! No a ten pomysł na dekolt wart jest skopiowania:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne rzeczy! A na Twoje wypieki aż ślinka leci :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  16. Obraz - podziwiam wykonanie i cierpliwośc. Najlepsze życzenia dla Mamy!!! I Twojego syna oczywiście.
    Serwetki cudne.
    A i pomysł na sweterek przedni.
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze jak wchodzę na tego bloga, to mogę tylko patrzeć i podziwiać...

    OdpowiedzUsuń
  18. Mama dumna może być z ciebie Janeczko.
    Wszystko wyszło przepiękne
    Serdecznie pozdrawiam i ciepłej wiosennej pogody życzę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Obraz wyszedł cudny:))serdeczne życzenia zdrówka dla mamy i samych pięknych dni dla synusia:))))
    pozdrawiam Was cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Tez z pod mojej reki wyszlo pare obrazow koralikami nie mialam pojecia jak sie zabrac ale znalazlam filmik i machalam potem trzeba robic rzedami pierwszy rzad po skosie zlewa do prawa wracajac z prawa do lewa i super wychodzi rowniutko serwetki cudowne

    OdpowiedzUsuń
  21. nawet nie wiedziałam że można tak koralikami malować,brawo!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, obserwuję o dawna Twoje prace i stwierdzam, że jesteś artystką w każdej dziedzinie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Podzielam radość Mamy, bo obraz jest cudny. Przekaż Janeczko najlepsze życzenia Mamie i Synowi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dopóki pozwolisz z uśmiechem bedę odwiedzać. Przcę dla Mamy warto docenić- jesli dla niej jest bliska sercu warto się cieszyć. I my po marcowych urodzinach (aż cztery osoby, więc torty, ciasta i mięso. Już od dawna ten tydzień marcowy jest dla nas ciężki. Ale rezygnując ze spotkań, zrezygnowalibyśmy z Rodziny. Po tylu latach dziś sporo trudności,wręcz waśni.... ale wszyscy potrafili pójść na kompromis- trochę ustąpić i tradycja została podtrzymana. Podziwiam...i trzymam kciuki. Na Kaszubach Rodzina jest ważna. Czy przetrwamy mimo trudności. NIE WIEM. po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Janeczko! Jak zawsze wszystko! Przepiękne - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. O rany, brak słów, takie śliczności tu Janeczko pokazałaś, że ja nie wiem na czym mam oko zawiesić. Super pomysł i wykonanie jeżeli chodzi o Twoją kreację :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ikona dech zapiera. Coś wspaniałego. Mama musi być też wspaniałą osobą, skoro taki prezent dostała. Uściski dla Was wszystkich. :-D

    OdpowiedzUsuń
  28. Stopping by your blog is never a dull moment🌹 everything fantastic 😄love your gift for mom💟💟💟💟💟

    OdpowiedzUsuń
  29. Prezent dla mamy pięknie wykonałaś.Czy twarz też jest haftowana? Wygląda,jak zdjęcie. Moja mama jest w tym samym wieku i ma więcej siły ode mnie. Takiego samego zdrówka życzę Twojej.Serwetki prześliczne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Obraz jest fantastyczny,reszta też super ale to już tradycja ,że u Ciebie same śliczności zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziś szczególnie zachwycam się serwetkami i pomysłem na dekolt! Cuda!:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Obraz jest CUDOWNY !!!! Serwetki prześliczne, podziwiam i podziwiam...pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Janeczko! Jak zawsze wszystko! Przepiękne - Pozdrawiam Serdecznie

    ไพ่ออนไลน์
    สมัคร D2BET

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny obraz. Podoba mi się haft koralikami i mam nadzieję, że kiedyś się go nauczę.

    HolidayPalace
    Gclub

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)