OBSERWATORZY

poniedziałek, 5 grudnia 2016

Gwiazda betlejemska na szydełku

Takie było w tym tygodniu moje najtrudniejsze zamówienie. Gwiazda miała być "z ogonem" i mocno usztywniona. Samą gwiazdę zrobić i usztywnić to nie problem ale ten ogon.... Gwiazda ma wisieć na choince w kościele i podejrzewam, że żadne usztywnianie temu by nie podołało, bo ogon by opadł. Pomyślałam, żeby poszukać jakiegoś stelaża usztywniającego. Nic takiego nie znalazłam, ale zobaczyłam odpowiednią gwiazdę ubraną już w wąż z ledami. Szkoda, że nie zrobiłam zdjęcia przed ubieraniem. Z tym ubrankiem namęczyłam się niemało. Nic odpowiedniego w sieci nie znalazłam, żadnej inspiracji i to nawet do samej gwiazdy bo ta miała być pięcioramienna a większość wzorów ma ramion sześć. Prułam i robiłam na nowo kilka razy. Wzór wymyśliłam całkiem sama i wygląda to tak.
A tak wygląda gwiazda na zdjęciu pożyczonym od sprzedawcy
A teraz trochę szczegółów mojego gwiezdnego ubranka
A tak wygląda po włączeniu
Powstały też inne ozdoby świąteczne na szydełku
Bombki ze św Rodziną
Aniołki
Bombka ażurowa z dodatkiem srebrnej nitki
I tradycyjnie najbardziej popularne z białego kordonka.
Oprócz ozdób świątecznych zrobiłam frywolitkową zakładkę w kształcie aniołka
Kilka bransoletek "sypanych" aby wykończyć siatki i diamenciki
Kolorowe frywolitkowe ozdoby do włósów
I to wszystko co mogę dzisiaj pokazać, chociaż nie wszystko co powstało w minionym tygodniu. Nie będę przecież psuła niespodzianki.

Serdecznie witam kolejne dwie osoby obserwujące a jedną żegnam. Wszystkim bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze, które radują moje serducho.
Natalia F  naprawdę ten warkocz na opasce  jest zrobiony na szydełku, a przepis na "sernik bez sera"znajduje się u mnie w książce kucharskiej na pasku bocznym. Jedyna zmiana, to to, że śmietanę zastąpiłam jogurtem greckim
Sylwia  taki diabełek to też jest jakiś pomysł, tym bardziej, że wiem jaka bliska memu sercu osoba by go przygarnęła.

I to tyle dzisiaj. Zmykam do obowiązków, bo wiadomo jak to jest po weekendzie w domu a zamówień też wciąż przybywa. Życzę wszystkim udanego uśmiechniętego tygodnia i fajnych prezentów na jutrzejsze Mikołajki i do napisania:)

35 komentarzy:

  1. Trzeba przyznać, że ta gwiazda betlejemska robi wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe prace jak zawsze, a gwiazda rewelacyjna!!!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gwiazda cudna.Wszystkie prace śliczne.Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała gwiazda, wymagała ogromu pracy. Będzie wyglądała niesamowicie na choince w kościele. Dziękuję z całego serca za życzenia i prezenty, jestem absolutnie zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gwiazda rewelacja,a aniołki bombki,zawsze precyzyjne,

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękną stworzyłaś gwiazdę. : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie sobie wykombinowałaś z tą gwiazdą. I wzór sama wymyśliłaś i usztywnienie a do tego jeszcze świeci. A może jeszcze by grała? Kolędy jakby grała to już wogole byłby odlot. Zartuje😀 Brawo Janeczko! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Janeczko gwiazda jest przepiękna!!! Coś niesamowitego! Zakładka w kształcie aniołka cudna!!! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Łał ta Gwiazda robi niesamowite wrażenie , a ze światełkami - fantastyczna :):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ozdoby a bombeczka ze świętą rodziną skradła moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gwiazda i ozdoby, są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogrom pracy!
    Jesteś zdecydowanie Mistrzynią Szydełka.
    O frywolitkach już nawet nie wspo,ne...

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje bombki ze święta rodziną są przepiękne, zresztą jak wszystkie Twoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie Janeczko znowu tyle pięknych prac :)
    Gwiazdą zaskoczyłaś mnie całkowicie! Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gwiazda po prostu cudna:)nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych:))podziwiam i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  16. ale sobie świetnie z tą gwiazdą poradziłaś Janeczko :) pozostałe dzieła również piękne :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Janeczko, Ty jesteś po prostu genialna!

    OdpowiedzUsuń
  18. gwiazda, jak i inne ozdoby bardzo ładne, bombka z rodziną niezmiennie mnie zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  19. Janeczko! U Ciebie znowu Pięknie, Gwiazda jest prześliczna, Zauroczyła mnie Ta zakładka, I te spineczki do włosów, Pozostałe rzeczy też są przeurocze - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  20. Janeczko !!!
    Gwiazda w twoim wykonaniu jest zachwycająca !!!
    Praca aż wre w Twoich łapkach :)
    Wszystko jest imponująco piękne :)
    Pozdrawiam i ślę dużo pozytywnej energii na cały tydzień :)*

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejny niezły hurcik powstał. Wszystko super, ale gwiazda betlejemska to dopiero coś. Jest niesamowita, a już z podświetleniem daje wspaniały efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bombki ze św. Rodziną są nie do przebicia wyjątkowe i przecudne :-) Miłego tygodnia Janeczko !!

    OdpowiedzUsuń
  23. sprytne ubranko dla gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna ta gwiazda! Pozostałe prace również!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Janeczko przesliczne wytworki Twoich rak:)Gwiazda betlejemska cudowna ,Napracowalas sie w tym tygodniu jeszcze chyba bardziej niz zwykle:)Urzekly mnie tym razem branzoletki slicznie wygladaja przypruszone szczegolnie ta srebrna:)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudna gwiazda - miałaś fantastyczny pomysł na jej usztywnienie :-)
    Twoje bombki ze Świętą Rodziną są naj !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Janeczko... nie ma rzeczy dla Ciebie niemożliwych...gwiazda imponująca :)
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Janeczko kochana, ja to już słów podziwu nie mam. Jesteś " nadczłowiekiem" w najlepszym tego słowa znaczeniu. Zasług dla nieba masz mnóstwo, a ja Ci stokrotnie dziękuję za anioła ( zawiśnie na choince, a potem pójdzie do książki). I za pamięć Ci dziękuję- jak Ty to wszystko ogarniasz- MEGAumysł masz!

    OdpowiedzUsuń
  29. Widzę, że ta gwiazda to było nie lada wyzwanie, ale jak widać dla Ciebie niema rzeczy niemożliwych :) wyszła super. Do aniołków mam słabość a nad Świętą Rodziną mogę się zachwycać co roku :) Mam pytanie kiedy Ty to robisz, a w ogóle sypiasz :) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  30. Napracowałaś się przy tej gwiazdce! Podziwiam Twoją pracozdolność. Ja nie potrafię tak szczerze dłubać :( Ale i cudeńka Ci wychodzą!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)