OBSERWATORZY

piątek, 15 października 2010

Mała rocznica

Wczoraj i dzisiaj obchodzimy z mężem kolejną rocznicę ślubu. On jest twardym, mocnym człowiekiem mocno stąpającym po ziemi, dzięki czemu mogliśmy pokonać wspólnie wiele przeciwności losu. A tu po 22 latach niespodzianka. Chyba po raz pierwszy niepraktyczny prezent. Ogromnie się cieszę, bo czasami brakowało mi romantyzmu w naszym związku. Wiecie, że pierścionek zaręczynowy dostałam na dworcu kolejowym w Gdyni? Miałam wtedy ochotę odwołać ślub, ale z czasem przywykłam. Wiedziałam, że na kwiaty nie mam co liczyć chociaż dostawałam przeważnie pieniądze za które sama miałam zrobić zakupy.


Żeby te dni trochę różniły się od pozostałych upiekłam śmietanowca i ciasteczka. Oto przepis na śmietanowca.
Na spód biszkopt. Na to masa zrobiona z
0,5l dobrze schłodzonej i ubitej kremówki
0,5 kg zmielonego twarogu
1 szkl cukru
2 galaretki cytrynowe lub pomarańczowe rozpuszczone w 0,5 l wody
aromat zgodny z galaretkami.
Wykonanie jest proste. Zmiksować zmielony twaróg z cukrem i dodać ubitą na sztywno śmietanę a na koniec tężejącą galaretkę. Wyłożyć na biszkopt wierzch  udekorować wg upodobania


W kuchni nadal wekuję. Wczoraj zrobiłam w słoiki fasolę i selery.


Przyznam się, że nie mogę się już doczekać kiedy będzie koniec wekowania.
 
Robótkowo to też ciągle to samo. Staram się zgromadzić większą ilość ozdób świątecznych i co zrobię to mimo, ze to dopiero październik to już znajdują nabywców i  wciąż jest ich niewiele. Planuję, że od połowy grudnia zajmę się tylko domem, ale nie wiem czy to się uda.  To nie wszystko co zrobiłam, bo cześć dosycha a część  pokaże jak dotrą do właścicieli.




Niedługo muszę się zabrać za wykonywanie prac wymiankowych. Zapisałam się na trzy wymianki a jeszcze kuszą mnie dwie. To chyba moje uzależnienie, ale lubię poznawać nowe osoby a to świetny na to  sposób.

I do wszystkich nowych, którzy tu zaglądają. Ja naprawdę nie posiadam schematów moich prac . Powstają z głowy w danej chwili gdy szydełkuję czy drutuję.  Jeżeli korzystałbym ze schematu to zawsze o tym napiszę. Przepraszam, ale nie umiem robić schematów. Próbowałam zrobić je nieudolnie na płaskie aniołki i te anajdują się w mojej galerii  . 

36 komentarzy:

  1. Gratuluję rocznicy !!! Śmietanowiec pycha...też czasem robię.Prace Twoje podziwiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje rocznicy i przejawu romantyzmu u męża:)a te dzwoneczki to mnie juz dawno wpadły w oko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę wszystkiego co dobre z okazji rocznicy ślubu :). U Ciebie jak zawsze wspaniałości robótkowe i kulinarne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdeczności dla Was z okazji Waszego święta!!!
    Cóż, z tym romantyzmem, to u większości facetów ciężko...
    Piękne ozdoby dziergasz, nie dziw się więc, że rozchodzą się jak świeże bułeczki.
    Ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja serdecznie gratuluję rocznicy:-)
    Październik to świetny miesiąc na śluby!
    Coś o tym wiem, bo nasza rocznica jest też w październiku.(tyle że u mnie już 24;-)))
    Śmietanowiec pychotka, aż ślinka leci;-)))
    A Twoje dziergane cacka jak zwykle śliczne.
    Pozdrowienia już weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Janeczko! Życzę Wam wielu, wielu wspólnych, szczęśliwych lat... to przecież "już i dopiero" 22 lata razem;-)))
    Nie marudź, pierścionek przecież dostałaś;-)))
    Gdy pokazujesz swoje robótki, ja widzę je na ławie, mimo że jej nie pokazujesz;-)))

    OdpowiedzUsuń
  7. No , ja gapa, przecież ławę widać;-)))
    Chodziło mi o to ,że czuję się jakby oglądała je u Ciebie w domu;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. najlepszego z okazji rocznicy ;)
    pierwszy raz widzę tak zawekowaną fasolę :)
    bardzo pracowita jesteś ;)
    pozdrawiam :-]

    OdpowiedzUsuń
  9. Następnych życzę 22 wspólnych lat w zdrowiu i miłości.Piękny storczyć! A śmietanowiec wygląda wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale marudzisz ja nie dostałam wcale pierścionak zeręczynowego a slub cywilny braliśmy 1 kwietnia....w prima aprilis!!!
    Kościelny 22 kwietnia za rok tez mam 22 rocznicę.
    Ja chyba dzisiaj zakończę wekowanie najdalej jutro na ten rok wystarczy:)
    Pozdrawiam serdecznie Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieknosci janeczko zrobilas...A Twoj maz to bardzo madry czlowiek...jak da Ci pieniadze, to nie ma szans, zeby popelnil gafy...
    Wszystkiego najlepszego Dla Was zakochanych i mnostwo, mnostwo lat razem oraz kupe pieknych wspomnien razem...
    xxx kasia

    OdpowiedzUsuń
  12. Życzę Wam dalszych wspaniałych wspólnych lat,w zdrowiu, szczęściu i wzajemnym poszanowaniu.
    A romantyzm cóż miły, ale najważniejsze, abyście wzajemnie się dogadywali i byli szczęśliwi we Dwoje.

    No tak mnie teraz stuknie,ale 21 lat znajomości, to prawie blisko :)

    Fasolka, również mnie zastanawia.
    Bombki przecudne.

    Gorąco pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję rocznicy! Życzę kolejnych lat w zdrowiu i miłości. To najważniejsze. Ja wiem, że my, artystyczne dusze pragniemy choć odrobiny romantyzmu ale czasem ten praktycyzm też się przydaje. I przydaje się ten Ktoś, kto mocno stąpa po ziemi i nie pozwala nam zabłądzić :)
    Ozdoby choinkowe piękne.
    A co do weków, ja już się zbuntowałam i skończyłam! :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny storczyk! Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! Wielu wspólnych, spokojnych dni. Pozdrawiam Was oboje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Niech Wam się ŻYCIE w szczęśliwości splata
    dziś, jutro, pojutrze ...
    i po wszystkie lata :)))
    Janeczko, jesteś niesamowita ... tyle pomysłów, zarówno w dzierganiu
    jak i kulinarnych ... wspaniała organizacja pracy ... podziwiam i ... chyba
    troszkę zazdroszczę ;)
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego najpiękniejszego z okazji rocznicy ślubu! Pozdrawiam ciepło i miłego weekendu życzę!

    OdpowiedzUsuń
  17. Janko, ja również składam Wam najserdeczniejsze życzenia z okazji rocznicy ślubu, życzę dużo zdrowia i kolejnych wspólnych, pięknych lat razem.
    Pracowita z Ciebie osoba i piękne rzeczy wychodzą z pod Twoich rąk. Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję rocznicy i życzę wielu kolejnych wspólnych lat ;-))

    OdpowiedzUsuń
  19. Oby następne lata Waszego pożycia małżeńskiego były pełne radości i miłości.
    Takiego śmietanowca nie znam, ale chętnie wypróbuję Twój przepis.Wygląda apetycznie.
    Twoje prace podziwiam między innymi właśnie za to, że powstają bez żadnych schematów, ot tak z głowy.
    Też robię dużo weków, ale nie znam żadnych przepisów na taką fasolkę czy seler.Można prosić o przepis?Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana! Wszystkiego naj naj z okazji rocznicy. Mowilam Ci juz,ze ja dostalam pierscionek na dworcu w Gdansku hihi :)) Ale widac te dworcowe zareczyny to wyjatkowo szczesliwe sa ....

    Ja chetnie bym cos jeszcze powekowala, ale niestety w ogrodku juz pustka, a na wielkie zakupy nie mam jak jechac.wiec za wiele w mojej spiżarce to nie ma.

    Ozdoby wiadomo ... wymiatasz po prostu i tyle .

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję wspaniałej rocznicy. Życzę dużo szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Janinko, dużo szczęśliwych, wspólnych chwil życzę...
    Mój Mąż jest całkowicie pozbawiony romantyzmu, z czasem coraz bardziej... ja trochę się buntuje, ale w sumie nie jakoś mocno, bo też w sumie mało romantyczna jestem:)
    Pozdrawiam
    Piękne ozdoby poczyniłaś

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratulacje dla Dostojnych Jubilatów!!!!
    Życzę wielu pięknych następnych lat, wspólnych, w miłości i zdrowiu. I w dostatku.

    Mogłabyś tak trochę więcej o selerach? co roku aż powysychają w blokowej piwnicy...

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy Slubu i aby nastepne wspolne lata byly pelne romantyzmu, przyjazni, milosci i dobrego zdrowia.
    Te cacuszka na choinke sa przeurocze!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiesz Janeczko? Ja wczoraj też miałam rocznicę ślubu. 21. I nie dostałam ani życzeń, ani kwiatka. Nic. Pewnie nie zasłużyłam ;-)
    Dziękuję za przepis na smietanowca :-))

    OdpowiedzUsuń
  26. Pokonywania trudności razem w dalszych latach.
    A my nie obchodzimy rocznicy ślubu tylko naszą prywatną rocznicę wspólnego zamieszkania. Ślub był później ;)
    Fasolka w słoikach?? Jak??

    OdpowiedzUsuń
  27. Gratuluję rocznicy i wszystkiego najlepszego na kolejne lata wsólnego życia. Piękne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Życzę Wam wszystkiego najlepszego, wielu kolejnych lat w zdrowiu i miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękna rocznica. Oby przed Wami było przynajmniej tyle samo udanych lat.

    OdpowiedzUsuń
  30. Janeczko ja rowniez zycze Wam wszystkiego najlepszego i wielu szczesliwych chwil.
    A ozdoby bardzo ladne ja tez powinnam byla sie zabrac za prace swiateczne bo mam wiele zamowien,
    pozdrawiam serdeczne i dziekuje za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Z okazji rocznicy życzę Wam szczęścia i miłości na kolejne wspólne lata!!!
    A czytając posta uśmiechałam się pod nosem, bo Twój opis bardzo pasuje do mojego męża - też praktyczny i mocno stąpający po ziemi :)
    Jesteśmy po ślubie, podobnie jak Wy, bo prawie 23 lata, więc taka mieszanka charakterów widocznie się sprawdza ;)

    Ozdoby świąteczne jak zawsze cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję pięknej rocznicy. Życzę Wam jeszcze wielu, wielu wspólnych rocznic - niech Wam słoneczko świeci, a uśmiech i radość każdy dzień zapełnia. Wszystkiego najlepszego!!!
    Pozdrawiam i uściski przesyłam
    P.S. Nasi kochani panowie chyba już tak maja, że pierścionki zaręczynowe dają nam w najmniej oczekiwanych momentach i trudnych od przewidzenia miejscach - ja swój pierścionek dostałam na korytarzu biurowym pod szafą pancerną:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Gratulacje dla Jubilatow i wiele, wiele pomyslnosci przez nastepne lata.

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudne bombeczki! Śliczny i bardzo twórczy blog ;o) Gratuluje zdolnych raczek!

    OdpowiedzUsuń
  36. Janeczko, weszłam tu pierwszy raz i przeczytałam wszystko od góry aż dotąd. Muszę coś napisać bo pęknę ;). Śliczne rzeczy tworzysz, anioł przecudny, choinki śliczne o bombkach nie wspomnę, a wszystkie ciasta i ciasteczka wypróbuję. Mam ogromny sentyment do Kaszub i gorąco Cię pozdrawiam!! Jomo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo tu zamieszczone:)